پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   سم پاشی هزار هکتار زمین‌ کشاورزی برای مقابله با ملخ‌ها
27 بهمن 1397 , ساعت 15:51

سم پاشی هزار هکتار زمین‌ کشاورزی برای مقابله با ملخ‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر برای مقابله با ملخ‌های صحرایی سم پاشی شده و شرایط تحت کنترل است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر برای مقابله با ملخ‌های صحرایی سم پاشی شده و شرایط تحت کنترل است.

خسرو عمرانی با اشاره به اینکه تاکنون بخشی از زمین‌های دشتستان، دشتی و تنگستان سم پاشی شده است افزود: در دیر نیز تعدادی ملخ صحرایی دیده شده که در حال بررسی وضعیت و روش مبارزه با آن هستیم.

وی شهرستان‌های دشتی، دشتستان و تنگستان را کانون مبارزه با ملخ‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اکنون مبارزه با ملخ‌ها در اطراف شهر دلوار شهرستان تنگستان، روستای چاوشی شهرستان دشتی و روستای عیسوند شهرستان دشتستان صورت می‌گیرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۳۵ گروه ردیاب کانون ملخ‌های صحرایی در استان، گفت: به علت بارندگی، سم پاشی از یکی دو روز گذشته متوقف شده است که با بهبود وضعیت آب و هوا مجدد مبارزه را آغاز خواهیم کرد.

عمرانی با اشاره به اینکه از دیروز چهار خودرو سم پاشی به ناوگان مبارزه زمینی با ملخ‌های صحرایی اضافه شده است، افزود: در اسفند مبارزات گسترده‌تری با ملخ‌ها انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: برای مبارزه زمینی با ملخ‌های صحرایی در هر هکتار ۲۵۰ سی سی و در سم پاشی هوایی ۱.۵ لیتر سم مصرف می‌شود و مشکلی در تامین سم مورد نیاز وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، از دامداران و زنبورداران استان خواست با توجه به تاثیر ۱۲روزه مواد موجود در سم‌های مصرفی بر روی گیاهان، از چرای دام و زنبور عسل در این مناطق خودداری کنند.

عمرانی از هم استانی‌ها نیز درخواست کرد، با دیدن کانون ملخ‌های صحرایی در اطرف محیط زندگی خود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، به گروه‌های ردیاب اطلاع دهند تا اقدام لازم برای نابودی این ملخ‌ها صورت گیرد.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on سم پاشی هزار هکتار زمین‌ کشاورزی برای مقابله با ملخ‌ها

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>