پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   ضرورت گواهی بهداشتی برای واردات محصولات کشاورزی
1 تیر 1395 , ساعت 8:35

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات:

ضرورت گواهی بهداشتی برای واردات محصولات کشاورزی

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت:برای واردات محصولات کشاورزی نیاز است که از کشور مبدا گواهی بهداشتی به عنوان سند بین المللی صادر شود.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر آهنگران مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات با اشاره به واردات محصولات کشاورزی اظهار داشت: واردات هرگونه محصولات کشاورزی از قبیل فرآورده، بذر، نهال و سایر ملزومات باید مطابق با شرایط قرنطینه ای گیاهی از سازمان حفظ نباتات به کشور باشد.

وی با اشاره به تحلیل خطر واردات محصولات کشاورزی از کشور مبدا گفت: متقاضیان واردات پس از دریافت مجوز برای واردات محصولات کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی به سازمان حفظ نباتات در خواست می دهند تا تحلیل خطر بسته به آفاتی که برروی گیاه در کشور مبدا وجود دارد بررسی شود تا از ورود احتمالی آفات به کشور جلوگیری به عمل آید.

دکتر آهنگران با اشاره به گواهی بهداشتی محصولات کشاورزی بیان کرد: برای واردات محصولات کشاورزی نیاز است که شرایط قرنطینه ای بر روی محصول انجام شود و گواهی بهداشتی به عنوان سند بین المللی صادر شود.

مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بازرسان ویژه سازمان حفظ نباتات و قرنطینه مستقر در گمرکات کشور اصل گواهی بهداشتی واردات محصولات را با شرایط سازمان مطابقت داده و برای اطمینان خاطر بر روی چند محموله وارداتی نظارت و آزمایش می کنند تا در صورت بروز مشکل محموله را توقیف و به کشور مبدا بازگردانند.

وی با اشاره به قاچاق محصولات کشاورزی بیان کرد: طبق قانون محموله هایی که به صورت قاچاق به کشور وارد می شوند بایستی پس از کشف نسبت به امحای آن اقدام نمود چرا که به سبب نامشخص بودن کشور مبدا هیچ تاییدی بر روی سلامت محصول وجود ندارد و خوشبختانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این زمینه مساعدت های لازم را به عمل آورند.

آهنگران با اشاره به واردات آزاد میوه های گرمسیری تصریح کرد: میوه های گرمسیری همچون انبه، آناناس، موز، نارگیل و پاپایا از سوی وزارت جهاد کشاورزی به صورت رسمی و قانونی اجازه واردات دارند اما باید گفت که به غیر از این میوه ها واردات هر گونه میوه غیر قانونی است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/PcENmg

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on ضرورت گواهی بهداشتی برای واردات محصولات کشاورزی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>