جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   سمپاشی هوایی زمین های کشاورزی در هندیجان با پهپاد آغاز شد
28 بهمن 1397 , ساعت 8:35

به منظور مقابله با ملخ دریایی؛

سمپاشی هوایی زمین های کشاورزی در هندیجان با پهپاد آغاز شد

سرپرست فرمانداری هندیجان گفت:عملیات سمپاشی هوایی زمین های کشاورزی هندیجان با پهپاد، به منظور پیشگیری از هجوم و مقابله با آفت ملخ دریایی، از روز شنبه در این شهرستان آغاز شد.

سرپرست فرمانداری هندیجان گفت:عملیات سمپاشی هوایی زمین های کشاورزی هندیجان با پهپاد، به منظور پیشگیری از هجوم و مقابله با آفت ملخ دریایی، از روز شنبه در این شهرستان آغاز شد.
علی بویری شامگاه شنبه در این رابطه بیان کرد: امروز حدود ۲ هکتار از زمین های کشاورزی هندیجان با حضور ۲ تیم پهپادی سم پاشی شد و در روزهای آینده تا ۳۰ هکتار در روز افزایش خواهد یافت.
وی گفت: تاکنون حدود ۹۰ هکتار از زمین های کشاورزی هندیجان نیز از طریق زمینی و به روش پشت تراکتوری و فرغونی به منظور پیشگیری و جلوگیری از هجوم احتمالی ملخ های دریایی سمپاشی شده است.
وی با بیان اینکه یک هواپیمای سمپاش نیز در روزهای گذشته در این شهرستان مستقر شده بود افزود: به دلیل بارندگی های اخیر در این شهرستان امکان پرواز این هواپیما تاکنون فراهم نشده بود ولی پیش بینی می شود از فردا این هواپیما نیز با خشک شدن باند پروازی عملیات خود را آغاز کند.
ملخ دریایی یکی از مضرترین انواع ملخ هاست که بومی ایران نیست و در کشورهای دیگر به نام ملخ صحرایی یا بیابانی نامیده می شود و چون معمولاً از روی خلیج فارس پرواز، و خود را به ایران می رساند به همین دلیل در ایران به آن ملخ دریایی می گویند.
سواحل دریایی مرز رویت و نخستین محل برای مشاهده احتمالی این ملخ هاست و ۲ بندر بحرکان و سجافی شهرستان هندیجان در حال پایش روزانه برای تعیین سطح تراکم این ملخ ها(تعداد در متر مربع) هستند.
آخرین بار در سال ۱۳۷۲ این ملخ ها در این شهرستان مشاهده شدند و در سال ۱۳۴۲ نیز به صورت تهاجمی به محصولات کشاورزی در این شهرستان حمله و خسارت سنگین به بار آوردند.
به منظور پیشگیری و مقابله با هجوم احتمالی ملخ دریایی در این شهرستان یک فروند هواپیمای سمپاش ظهر جمعه ۲۰ بهمن در این شهرستان مستقر شد.
بندر هندیجان با ۹۵ کیلومتر مرز آبی و ۲ بندر تجاری و صیادی سجافی و بحرکان در جنوب خوزستان و شمال خلیج فارس قرار گرفته‌ است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، بر استفاده استاندارد از سموم مجاز در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تولید و صادرات محصولات باکیفیت، می‌توان بازارهای جهانی محصولات کشاورزی را حفظ کرد....
۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
No Thoughts on سمپاشی هوایی زمین های کشاورزی در هندیجان با پهپاد آغاز شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>