پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   مبارزه تلفیقی و بیولوژیک با آفات در 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بابل
28 بهمن 1397 , ساعت 10:23

مبارزه تلفیقی و بیولوژیک با آفات در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: طرح مبارزه تلفیقی و بیولوژیک با آفات نباتی در زمین های کشاورزی این شهرستان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی به ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.
به گزارش “خبر گیاه پزشکی ایران” به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سیداحمد طاهری گفت: طرح مبارزه تلفیقی و بیولوژیک با آفات نباتی در زمین های کشاورزی شهرستان بابل در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی به ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: مدیریت بهینه و تلفیقی در کنترل آفات و بیماری های مهم به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت سلامت تولید محصولات کشاورزی ضروری است که در این صورت علاوه بر تولید محصول به میزان مورد نیاز از لحاظ کیفی می تواند سلامت مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد.

طاهری با اشاره به اینکه مبارزه بیولوژیک، استفاده از دشمنان طبیعی برای کاهش جمعیت یک آفت است، ادامه داد: هدف از کنترل بیولوژیک، کاهش جمعیت آفاتی است که به گیاهان آسیب وارد می‌کنند و کمترین خسارت را به کشاورز یا محیط زیست وارد کند.

به گفته وی یکی از عوامل مهم برای شروع کار کنترل بیولوژیک، آشنایی با مراحل مختلف رشد آفات و شناسایی مرحله‌ای است که آن‌ها بیشترین خسارت را به گیاهان وارد می‌کنند و بیشتر روش‌های کنترل بیولوژیک بر پایه جذب حشرات مفید در مزارع و باغ ها پایه‌ ریزی شده‌اند.

این مسوول بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی طرح نظارت و کنترل آفات عمومی و همگانی در ۴۰۳ هکتار و طرح نظارت و کنترل آفات قرنطینه ای در ۱۲۵ هکتار انجام شد.

.

مشاهده شفیره کرم ساقه خوار برنج در شالیزارهای آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از مشاهده اولین شفیره کرم ساقه خوار برنج در زمینهای شالیزاری منطقه پایین خیابان لیتکوه و منطقه دابو این شهرستان خبر داد.

سید حسین اسلامی گفت: طی بررسی های بعمل آمده از تراکم جمعیت زمستانگذران آفت ساقه خوار برنج، اولین شفیره کرم ساقه خوار برنج در زمینهای شالیزاری منطقه پایین خیابان لیتکوه و منطقه دابو شهرستان آمل مشاهده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: برای بررسی تراکم جمعیت زمستان گذران آفت کرم ساقه خوار برنج، اکیپ هایی از کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان به مزارع شالیزاری اعزام شدند که نتیجه بررسی ها برای اقدامات عملی و مبارزه مکانیکی و شیمیایی به کشاورزان اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: با بررسی بعمل آمده از گزارش های هواشناسی، زمستان امسال نسبت به سال‌های گذشته حدود یک درجه گرمتر بوده است.

مطالب مرتبط

با اجرای تفاهم نامه آموزشی ترویجی ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، زمینه مشارکت زنان روستایی در تولید و کاربرد زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج فراهم گردید. به دنبال ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رهاسازی زنبور تریکوگراما در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان برای کنترل بیولوژیک آفت ساقه خوار برنج خبر داد. سید علی ...
طرح کشت توام شالی و پرورش اردک در در 10 هزار مترمربع اراضی شالیزاری روستای نقارچی محله از توابع مرکز جهاد کشاورزی دهستان سمسکنده شهرستان ساری اجرا شد. مدیر جهاد ...
سرپرست دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور در نامه ای به سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ممنوعیت تهیه و مصرف حشره کش دیازینون از اول مهر ۱۴۰۱ را اعلام کرد....
No Thoughts on مبارزه تلفیقی و بیولوژیک با آفات در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بابل

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>