جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   حمله ملخ‌های صحرایی مهاجر به دشت کارخورشید میناب
4 اسفند 1397 , ساعت 14:12

حمله ملخ‌های صحرایی مهاجر به دشت کارخورشید میناب

‌رئیس مرکز جهادکشاورزی سندرک میناب گفت: دسته های متعدد ملخ های صحرایی به دشت کار خورشید از توابع روستای مازاوی بخش سندرک حمله ور شده اند که بلافاصله عملیات سمپاشی آغاز و جلوی ورود این گونه مهاجر یک کیلومتر مانده به اراضی کشاورزی گرفته شد.

‌سید افشین وحدانی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اینکه از قبل نیز حمله این گونه مهاجر را پیش بینی کرده بودیم، روز چهارشنبه طبق گزارش های مردمی از وجود ملخ در منطقه مطلع شدیم.

رئیس مرکز جهادکشاورزی سندرک، افزود: بلافاصله با حضور مدیر جهادکشاورزی میناب و مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی و دیگر همکاران بررسی های اولیه در این خصوص آغاز شد.

وی‌ تصریح کرد: در بررسی های اولیه وجود یکصد ملخ در هر متر مربع مشاهده شد که با سه دستگاه سمپاش ulv پاش به صورت مه پاشی عملیات مبارزه با ملخ های مهاجر آغاز شد.

وحدانی‌ گفت: تاکنون ۳۰۰ هکتار از سطح دشت کار خورشید نسبت به هجوم ملخ های صحرایی مهاجر پاکسازی شده است.

این مقام مسئول، اظهار کرد: پیش بینی می شود در یک هزار هکتار از سطح این دشت عملیات سم‌پاشی علیه حمله این گونه مهاجر اجرا شود.

وی، خاطرنشان کرد: ملخ های صحرایی طبق ردیابی های صورت گرفته از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به این منطقه مهاجرت کرده اند.

دشت کار خورشید در ۲۰ کیلومتری روستای مازاوی از توابع بخش سندرک میناب واقع شده است.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on حمله ملخ‌های صحرایی مهاجر به دشت کارخورشید میناب

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>