پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان رضوی  »   مبارزه با شته مومی در 2334 هکتار مزارع کلزای خراسان رضوی
5 تیر 1395 , ساعت 14:45

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد:

مبارزه با شته مومی در ۲۳۳۴ هکتار مزارع کلزای خراسان رضوی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در پی مبارزه با آفات مزارع کلزا مبارزه با شته مومی در سطح دو هزار و 334 هکتار از مزارع یاد شده در این استان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در پی مبارزه با آفات مزارع کلزا مبارزه با شته مومی در سطح دو هزار و ۳۳۴ هکتار از مزارع یاد شده در این استان انجام شده است.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، محمد سمیعی با بیان این مطلب افزود: شته مومی از مهمترین آفات تهدید کننده مزارع کلزاست که امسال با توجه به عدم بارشهای زمستانی و خشکسالی های پی در پی شرایط برای رشد و طغیان این آفت فراهم شده است.
وی اظهار کرد: همچنین ۷۵۰ هکتار مبارزه با علف های هرز پیش رویشی و ۱۸۰۰ هکتار مبارزه با علف های هرز پس رویشی در مزارع کلزای این استان انجام شده است.
وی گفت: در صورت عدم مبارزه به موقع با این آفت خسارت فراوان به محصول نهایی و مزارع کلزا وارد می شود.
سطح زیر کشت کلزا در این استان با دو برابر افزایش به ۲۶۰۰ هکتار رسیده که پیش بینی می شود امسال پنج هزار و ۵۰۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.
شته مومی با نام علمی (Brevicoryne brassicae) حشره کوچکی است که در دو محصول کلم و کلزا طغیان می کند.
در کلزا، شته‌ ها با استقرار در روی قسمت انتهایی از طرفی موجب ضعیف شدن بوته و کاهش کیفیت و کمیت دانه ‌ها می ‌شوند و از طرف دیگر بر اثر فعالیت آنها، ترشحات چسبنده عسلک روی گیاه به وجود می ‌آید که در نتیجه قارچ سیاه مولد فوماژین نیز روی آن رشد می‌ کند.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/CyPRLb

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان توصیه کرد در سمپاشی اراضی کلزا مراقب حشرات مفید باشند. محمد رضایی با بیان اینکه امسال ۸۰۰ هکتار از مزارع به ...
مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار با علف‌های هرز گندم در سال زراعی جاری مبارزه شده است. به نقل ...
شته مومی کلم یکی از مهم ترین آفات کلزا و دیگر گیاهان خانواده کلم است. این شته در شرایط زمستان های ملایم و معتدل و به دلیل عدم حضور دشمنان طبیعی در آن ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم پیشگیری و مدیریت آفت شته مومی کلزا تاکید کرد. به گزارش "خبر گیاه پزشکی ایران" به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ...
No Thoughts on مبارزه با شته مومی در ۲۳۳۴ هکتار مزارع کلزای خراسان رضوی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>