پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قم  »   تولید گیلاس و صیفی به صورت ارگانیک در قم
6 تیر 1395 , ساعت 11:26

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم

تولید گیلاس و صیفی به صورت ارگانیک در قم

محصولاتی مانند صیفی و گیلاس و بخشی از گندم و جو به‌صورت ارگانیک در قم تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تولید و استفاده از ورمی کمپوست در دستور کار این سازمان قرار دارد و محصولاتی مانند صیفی و گیلاس و بخشی از گندم و جو به‌صورت ارگانیک در قم تولید می‌شود.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از تسنیم، محمدرضا طلایی با اشاره به اهمیت استفاده از کودهای آلی در کشاورزی استان اظهار داشت: تولید کود ورمی کمپوست و کودهای بیولوژیکی در دستور کار این سازمان قرار دارد ولی باید ضوابط پزشکی و دامپزشکی آن به‌طور کامل رعایت شود.

وی به واردات کودهای شیمیایی در کشور اشاره کرد و افزود: عمده کودهای شیمیایی به‌جز کود سفید که در استان تولید می‌شود وارداتی است چرا که برای اینکه بخواهیم تولید بالایی داشته باشیم نیاز به استفاده از کودهای شیمیایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: در طرح IPM یا مدرسه در مزرعه هرسال ۵ هکتار زمین با نظارت کارشناسان بخش خصوصی سازمان نظام‌مهندسی، کارشناسان جهاد کشاورزی و با همکاری کشاورزان زیر کشت طرح‌های اورگانیک قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه مزارعی که در طرح IPM قرار می‌گیرند در آن‌ها هیچ‌گونه کود و سموم غیرمجاز شیمیایی مصرف نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در قم محصولاتی مانند صیفی‌جات، باغات گیلاس، اراضی زراعی گندم و جو تا حدودی در آن‌ها از کودهای آلی استفاده می‌شود و محصول یونجه هم در برنامه کاری این سازمان قرار دارد.

طلایی یکی از اقدامات این سازمان را کاهش سطح زیر کشت محصولات و اراضی کم بازده و بدون سودآوری دانست و گفت: برخی از محصولات مصرف آب فراوان و کمترین توجیه را داشتند که جایگزین آن‌ها مزارع دارویی ۵۰ هکتار، گل محمدی با ۱۰۰ هکتار و پسته با ۱۵۰۰ هکتار شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/a5lPsb

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on تولید گیلاس و صیفی به صورت ارگانیک در قم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>