ساماندهی ۲۸۰ فروشگاه سم در استان کرمان

نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

چاپ

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، محسن کمال‌الدینی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بزرگترین سازمان تخصصی کشاورزی در کشور است و در سال ۸۰ تأسیس شد و بر اساس قانون اهداف زیادی برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دیده شده که مهم‌ترین آنها بسترسازی اشتغال فارغ التحصیل و مهندسی کردن فرآیند کشاورزی است.

کمال‌الدینی همچنین بیان داشت: ما در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ۱۲ هزار و ۴۵۱ تفر فارغ التحصیل در گرایش‌های مختلف از لیسانس تا دکترا عضو داریم و از جمله فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان صدور پروانه‌های گلخانه، قارچ خوراکی، دام، طیور، شیلات، دفترچه‌های تراکتوری، فروش سم، انتصاب مسؤولان فنی سم و … است.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۵۰۰ بازدید از فروشگاه‌های سم سراسر استان کرمان صورت گرفت و ۲۸۰ فروشگاه سم در سطح استان کرمان ساماندهی شدند و هنوز ۳۳ مورد فروشگاه غیرساماندهی داریم که به زودی آنها هم ساماندهی می‌شوند.

کمال‌الدینی در ادامه گفت: در سال گذشته ۱۲۰۰ تفر کارشناس کشاورزی در رشته‌های مختلف مشغول به کار شدند و امیدواریم بتوانیم این تعداد اشتغال را به دو برابر برسانیم.

وی با بیان این مطلب که به منظور عدالت کاری و رتبه‌بندی سامانه ارجاع کار را از شهریور ۹۴ راه‌اندازی کرده‌ایم و ۴ هزار و ۷۰۰ ساعت کار کارشناسی انجام داده‌ایم، افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان دو شعبه یکی در رفسنجان و سیرجان و ۱۳ واحد در سایر شهرستان‌های شمال استان کرمان دارد و با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از شمال استان مجزاست و ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی در آن جا وجود دارد با پیگیری‌های صورت گرفته سازمان نظام مهندسی کشاورزی جنوب به صورت سازمان ویژه زیر نظر سازمان مرکزی از اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شمال استان کرمان تصریح کرد: ۸۵۰ مورد واسپاری توسط وزیر جهاد کشاورزی به سازمان نظام مهندسی کشور واگذار شد که در استان کرمان ۴۵۰ مورد از این واسپاری‌ها تحقق یافت و مابقی به دلیل اینکه زمینه‌ها آنها در استان فراهم نبود اجرایی نشده‌اند. همه طرح‌های بخش کشاورزی از جمله جنگل‌ها، مراتع، آبخیزداری و … که در گذشته توسط فارغ‌التحصیلان غیر کشاورزی انجام می‌شد، اکنون توسط فارغ‌التحصیلان کشاورزی صورت می‌گیرد.

کمال‌الدینی یادآور شد: در سال گذشته در بخش دام و طیور ۴۶۰ مجوز صادر شد که میزان سرمایه‌گذاری این مجوزها  ۱۸۶میلیون  و ۸۷۴ هزار تومان با اشتغالزایی ۸۷۱ نفر بوده است

وی متذکر شد: در سال گذشته ۱۰۵ مجوز در بخش گلخانه صادر شده که با سرمایه‌گذاری ۱۶۳ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال با اشتغالزایی۴۸۹  به همراه بوده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/xqJN4O