پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   کنه‌های شکارگر بومی برای اولین جایگزین سموم شیمیایی شد
13 اسفند 1397 , ساعت 13:25

از سوی یک شرکت دانش‌بنیان داخلی؛

کنه‌های شکارگر بومی برای اولین جایگزین سموم شیمیایی شد

تعدادی از متخصصان داخلی با هدف کاهش آلودگی‌های سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی با راه اندازی یک شرکت دانش بنیان؛ اقدام به تولید سه گونه کنه شکارگر کردند

تعدادی از متخصصان داخلی با هدف کاهش آلودگی‌های سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی با راه اندازی یک شرکت دانش بنیان؛ اقدام به تولید سه گونه کنه شکارگر کردند.

در حال حاضر در یک شرکت دانش بنیان، امکان تولید و تامین عوامل شکارگر مورد نیاز برای تولید محصول سالم با استفاده از کنه‌های شکارگر، برای استفاده در تمام عرصه‌های گلخانه‌ای کشور فراهم شده است.

این شرکت دانش بنیان، با کمک متخصصان داخلی ۵۰ درصد نیاز داخلی را تامین کرده است که به گفته محمد خانجانی مدیر عامل شرکت عوامل مهار زیستی هکمتانه، این شرکت توانایی تامین نیاز کل کشور به این کنه‌های شکارگر را دارد؛ اما این موضوع در صورتی امکانپذیر است که از نظر شرایط مالی به اوضاع مناسبی برسیم.

با پرورش و رهاسازی کنه شکارگر در عرصه‌های گلخانه ای، علاوه بر مدیریت و مهار آفات مهم گلخانه‌های منطقه و کشور، مقادیر قابل توجهی سموم آفت کش که برای کنترل آفات استفاده می‌شد؛ دیگر استفاده نمی‌شود. محصول تولید شده، سمی باقی نمی‌گذارد و از این طریق، سلامت و ایمنی مصرف کنندگان را در بر دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره دلیل استفاده از حشرات در کنترل آفات، گفت: به طور کلی حشرات مهمترین گروه از موجوداتی هستند که در برنامه‌های کنترل بیولوژیک به عنوان هدف مطرح هستند.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت ما برای نخستین بار در کشور موفق شد مهار آفات گلخانه‌ای را با استفاده از عوامل بیولوژیکی محقق کند و کنه‌های شکارگر را جایگزین سموم شیمیایی آفت کش برای تولید محصول سالم کند.

این فعال دانش بنیانی در ادامه عنوان کرد: پیش از تولید این محصول در داخل کشور، کنه‌های شکارگر از دو کشور هلند و بلژیک به ایران وارد می‌شد. اما شرکت ما در حال حاضر توانایی دارد که نیاز کل کشور به این محصول را تامین کند.

مدیر عامل شرکت عوامل مهار زیستی هگمتانه درباره تعداد شاغلان در این شرکت، بیان کرد: در حال حاضر به طور مستقیم چهار نفر در شرکت ما فعالیت می‌کنند؛ اما به صورت غیر مستقیم نمایندگانی در استان‌های دیگر داریم که برای معرفی محصول ما به شرکت‌ها و کشاورزان مراجعه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت ما و تولیداتمان صورت گیرد، می‌توانیم محصول خود را در کل کشور توزیع کنیم. البته سال آینده این هدف را محقق خواهیم کرد. در صورتیکه تولید محصولات شرکت را توسعه دهیم می‌توانیم این محصول را به دیگر کشور‌ها نیز صادر کنیم.

خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on کنه‌های شکارگر بومی برای اولین جایگزین سموم شیمیایی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>