پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   روستای چشمه گناوه علیه ملخ های صحرایی سمپاشی شد
13 اسفند 1397 , ساعت 13:06

روستای چشمه گناوه علیه ملخ های صحرایی سمپاشی شد

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و دراین ارتباط مزارع روستای چشمه به عنوان نخستین مرحله در این شهرستان علیه این آفت درحال سمپاشی است.
امان الله حیدری روز دوشنبه افزود: باتوجه به ردیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان حفظ نباتات جهادکشاورزی، ملخ های صحرایی دراین منطقه مشاهده که سمپاشی دردستورکار قرار گرفت.
وی اظهارداشت: بدلیل کوهستانی و ناهموار بودن منطقه مورد نظر امکان سمپاشی هوایی مقدور نبود و بصورت زمینی و با استفاده از سمپاش موتوری و دستی در سطح حدود ۱۰ هکتار انجام می شود.
حیدری گفت: باتوجه به لزوم انجام عملیات سمپاشی علیه ملخ صحرایی از دامداران و زنبورداران انتظار داریم از چرای دام، زنبور عسل و چیدن گیاهان اجتناب کنند.
وی بیان کرد: درصورت نیاز دیگر مناطق این شهرستان پس از بازرسی و رصد کارشناسان سمپاشی خواهد شد.
مدیر جهادکشاورزی گناوه افزود: به منظور شناسایی ملخ های صحرایی کارشناسان حفظ نباتات استان بوشهر چندین بار از مزارع این شهرستان بازدید کرده اند.
وی اظهارداشت: درصورتیکه میزان بارندگی ها پس از یک دوره خشکسالی چندین ساله بیش از حد باشد موجب تحریک آنان برای تامین غذا شده و اقدام به مهاجرت دسته جمعی می کنند.
مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: باتوجه به اینکه درصورت تهاجم پوره ها و ملخ های بالدار خسارت زیادی به مزارع و محصولات زراعی وارد خواهد شد، جهاد کشاورزی شهرستان های استان بوشهر بویژه مناطق ساحلی در آماده باش کامل برای مقابله با این حشره بسر می برند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

مطالب مرتبط

No Thoughts on روستای چشمه گناوه علیه ملخ های صحرایی سمپاشی شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>