پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در چرام و لنده
12 اسفند 1397 , ساعت 12:51

تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در چرام و لنده

گروه های مختلف برای مبارزه با آفت احتمالی ملخ صحرایی در چرام آماده شده اند.

تاحی اصل فرماندار چرام، با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده وآمادگی برای مقابله با آفت ملخ صحرایی گفت: گروه پایش و رصد این شهرستان با حضور کارشناسان و نیرو‌های فنی برای کنترل منافذ ورودی و مبارزه با این آفت، آماده هستند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کـشاورزی استان هم گفت:ملخ‌های صحرایی که از خطرناک‌ترین انواع ملخ‌ها هستند، در دسته‌های چند صد هزار تایی از صحرای آفریقا، عربستان، امارات، کویت، عمان و قطر گذشته و از چند هفته قبل میهمان ناخوانده استان‌های جنوبی کشور شده‌اند.
حسین لایقی افزود: این نوع حشره خود را به دشت‌های حاصلخیز ایران می‌رساند و در مسیر خود، هرگونه گیاه سبزی را نابود می‌کند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام نیز گفت: این ملخ‌های ۷ سانتیمتری روزانه تا چند برابر وزن خود غذا میخورند و خسارت‌های زیادی را به بار می‌آورند.
هوشدار نسل افزود: به منظور مبارزه با آفت ملخ و جلوگیری از این معضل، اقدامات لازم انجام می‌شود و از طریق بخشداری و شورا‌های شهر و روستا به کشاورزان و مردم اطلاع رسانی می‌شود.
وی با اشاره به تبلیغات میدانی در این زمینه گفت:با توجه به هجوم آفت ملخ صحرایی به استان‌های همجوار و با توجه به اهمیت مبارزه با ملخ صحرایی به عنوان آفت مهاجم وخطرناک، کمیته ردیابی و کنترل این آفت با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول تشکیل شده است.

.

تشکیل ستاد نظارت و کنترل آفات کشاورزی در لنده

رئیس جهاد کشاورزی لنده از آمادگی مسئولان این شهرستان برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ صحرایی خبر داد وگفت:ملخ صحرایی یکی از آفات‌ عمومی خطرناک است که خسارات زیادی را به همراه دارد.
همتی نژاد با اشاره به تشکیل ۲ گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی دربخش‌های مرکزی و موگرمون برای ردیابی ملخ صحرایی افزود:ستاد نظارت و کنترل آفات کشاورزی در کنار برگزاری کلاس‌های توجیهی برای کشاورزان، هماهنگی‌های لازم را برای مقابله با این آفت را انجام داده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت:به منظور پیشگیری هر چه سریعتر، کشاورزان درصورت مشاهده ملخ صحرایی به مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.
لایقی مطلق افزود:سازمان جهادکشاورزی استان آماده ردیابی و مبارزه با این آفت است و امکانات مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
وی گفت: ملخ صحرایی از کشور‌های حوزه خلیج فارس وارد کشور ما شده که آفتی خطرناک برای مراتع و مزارع کشاورزی است.

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو آلوده به آفت شته روسی در شمال استان نیاز به سمپاشی دارد که ۴۰ ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانست و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان انجام دهند....
مدیریت حفظ نباتات استان اردبیل، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، انجام دهند. مدیریت حفظ ...
معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات كشور در بر راه اندازی آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در استان اردبیل تاکید کرد. حسین رنجبر اقدم در سفر به ...
No Thoughts on تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در چرام و لنده

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>