پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   کاهش 10 میلیون تنی محصول گندم چین به علت بارش های بهاره
11 تیر 1395 , ساعت 10:17

در پی وقوع پدیده ال نینو و وقوع بارندگیهای سنگین:

کاهش ۱۰ میلیون تنی محصول گندم چین به علت بارش های بهاره

محصول گندم چین امسال به پایین ترین میزان در 5 سال اخیر خواهد رسید و کیفیت گندم تولیدی در حد مصرف برای خوراک دام کاهش خواهد یافت.

محصول گندم چین امسال به پایین ترین میزان در ۵ سال اخیر خواهد رسید و کیفیت گندم تولیدی در حد مصرف برای خوراک دام کاهش خواهد یافت.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) باران های غیرمعمول ماههای آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) باعث خیس شدن محصول گندم ۳ استان جیانگ سو، آنهویی و هوبی شده است. باران های ماه گذشته همچنین به محصول در حال برداشت استان هنان که بزرگترین تولید کننده گندم با بیشترین میزان کشت این محصول است نیز آسیب زده است.

باران های بیش از حد معمول ماههای آوریل و می به همراه افزایش غیرمعمول دما باعث انتشار گسترده بیماریها در استان های جیانگ سو و آنهویی نیز شده است.
برداشت محصول گندم زمستانه چین که بیش از ۹۰ درصد کل تولید گندم این کشور را شامل می شود این ماه به اتمام می رسد و پیش بینی می شود که در حدود ۱۰ میلیون تن از گندم استحصال شده تنها قابلیت مصرف برای خوراک دام داشته باشند.
پیش بینی می شود که میزان تولید محصول این کشور که بزرگترین تولید کننده و در عین حال مصرف کننده محصولات کشاورزی در دنیا است به ۱۰۷ میلیون تن برسد که کمترین میزان در ۵ سال گذشته خواهد بود.
گفتنی است که پدیده آب و هوایی ال نینو که در ماه گذشته به اتمام رسید موجب بارندگی های متناوب بسیاری در طول بهار از جمله ۱۶ بار بارندگی سنگین در ماههای آوریل  و می شد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/Zyqk0u

بلومبرگ

مطالب مرتبط

No Thoughts on کاهش ۱۰ میلیون تنی محصول گندم چین به علت بارش های بهاره

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>