پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   ماهواره های آرژانتینی برای کمک به کشاورزان آماده پرتاب می شوند
12 تیر 1395 , ساعت 8:32

با هدف تهیه و تولید اطلاعات دقیق محیطی:

ماهواره های آرژانتینی برای کمک به کشاورزان آماده پرتاب می شوند

این ماهواره ها که بخشی از پروژه آژانس فضایی آرژانتین به نام Saocom هستند برای پرتاب در سال 2017 آماده می شوند. هدف از این پروژه آن است که اطلاعات محیطی مورد نیاز برای کشور را تولید نماید

کشاورزان و صنایع کشاورزی آرژانتین به زودی از اطلاعات ۲ ماهواره ای که این کشور به مدار زمین خواهد فرستاد بهره مند خواهند شد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippnir)، این ماهواره ها که بخشی از پروژه آژانس فضایی آرژانتین به نام Saocom  هستند برای پرتاب در سال ۲۰۱۷ آماده می شوند. هدف از این پروژه آن است که اطلاعات محیطی مورد نیاز برای کشور را تولید نماید.

ماهواره-آرژانتین-1

اطلاعات تولیدی این ماهواره ها که مجهز به امواج مایکرو خواهند بود برای اندازه گیری فاکتورهای محیطی همچون رطوبت خاک و با هدف بهبود مصرف نهاده ها و نیز جلوگیری از انتشار بیماریها و هشداردهی در ارتباط با وقوع احتمالی سیل ها به کار گرفته خواهند شد.
به گفته مدیر مرکز تحقیقات منابع طبیعی، پابلو مرکوری، اطلاعات این ماهواره ها کامل کننده اطلاعات دیگر ماهواره ها برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر از جنبه های مختلف مربوط به رطوبت و دینامیک آن در خاک خواهد بود.
به گفته وی، برخلاف معمول که ماهواره ها برای تهیه تصاویر به نور خورشید متکی هستند، این ماهواره ها از امواج مایکرو بهره مند خواهند بود، امواجی که می توانند از ابرها هم عبور کنند و نیازی به نور خورشید نخواهد بود. هر ماهواره در ۱۶ روز مدار کره زمین را دور خواهد زد و در نتیجه اطلاعاتی با دامنه پوشش جهانی تولید خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/JUmn5N

مطالب مرتبط

No Thoughts on ماهواره های آرژانتینی برای کمک به کشاورزان آماده پرتاب می شوند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>