پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   تسلیم مصر در برابر استاندارد جهانی وجود ارگوت در محموله های گندم
12 تیر 1395 , ساعت 9:23

پس از مناقشه های طولانی در این کشور:

تسلیم مصر در برابر استاندارد جهانی وجود ارگوت در محموله های گندم

مصر به استاندارد جهانی در مورد مقادیر مجاز وجود ارگوت در محموله های گندم گردن نهاد.

مصر به استاندارد جهانی در مورد مقادیر مجاز وجود ارگوت در محموله های گندم گردن نهاد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، دولت مصر در صدد آن است که به مقامات قرنطینه این کشور توصیه کند که از استانداردهای جهانی در ارتباط با وجود مقادیر کمی از قارچ موسوم به ارگوت در محموله های وارداتی گندم تبعیت کنند.
کابینه دولت مصر روز سه شنبه ۲۱ ژوئن از دادن مجوز به محموله های حاوی ۰.۰۵ درصد ارگوت حمایت کردد و قرار گردید تا دستور رسمی وزیر کشاورزی مصر به نهادهای قرنطینه این کشور مبنی بر پذیرفتن چنین محموله هایی صادر شود. این تصمیم در پی  گزارش سازمان فائو که چنین مقادیری از قارچ برای سلامت انسان خطری ندارد اتخاذ گردیده است.

مقادیر کمی از آلودگی به قارچ بصورت طبیعی در این محصول ایجاد می شود و قارچ در مقادیر بالا می تواند برای انسان سمی باشد.

مصر به عنوان بزرگترین خریدار گندم در سطح جهان تا بیش از این سیاست عدم تحمل در برابر وجود قارچ در محموله های گندم را در پیش گرفته بود و چندین محموله گندم را امسال به دلیل آلودگی به قارچ ارگوت مرجوع کرده بود.
اوایل سال جاری این کشور کشتی های کانادایی و لهستانی حامل گندم هایی را که در آنها مقادیری از قارچ ارگوت مشاهده شده بود باز گرداند.

این سیاست قرنطینه ای سختگیرانه مشکلاتی را برای بخش تجارت این کشور و وارد کنندگان گندم و نیز تامین گندم مورد نیاز کشور ایجاد کرده بود.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/UqAPiY

مطالب مرتبط

تصمیم اخیر قاهره برای ممنوعیت واردات گندم از روسیه به دلیل اعلام شده کشف نوعی قارچ و سپس انتشار این خبر که مسکو واردات پرتقال و مرکبات را از مصر متوقف کرده است، سبب شده ...
دولت مصر محموله غله به وزن بیش از 33 هزار تن از مبدا ایالات متحده آمریکا را نپذیرفت. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، در بازرسی های انجام شده از این محموله 0.096 درصد آلودگی به قارچ ارگوت ...
No Thoughts on تسلیم مصر در برابر استاندارد جهانی وجود ارگوت در محموله های گندم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>