پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   اعتراض مونسانتو به عدم تجدید مجوز علف کش گلایفوسیت
12 تیر 1395 , ساعت 10:15

در پی تمدید موقت مجوز علف کش توسط اتحادیه اروپا:

اعتراض مونسانتو به عدم تجدید مجوز علف کش گلایفوسیت

کمیسیون اروپا بالاخره تصمیم به تمدید مجوز علف کش گلایفوسیت برای 18 ماه دیگر یعنی تا پایان سال 2017 میلادی گرفت.

کمیسیون اروپا بالاخره تصمیم به تمدید مجوز علف کش گلایفوسیت برای ۱۸ ماه دیگر یعنی تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی گرفت. این تصمیم با اعتراض شدید شرکت مونسانتو مواجه شده است.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، در رای گیری که اعضای اتحادیه اروپا برای تمدید مجوز گلایفوسیت که در پایان ماه ژوئن سال جاری به اتمام می رسید انجام دادند اکثریت مخالف یا موافق به دست نیامد و  مجوز علف کش به طور موقت تمدید شد.

در واکنش به تصمیم کمیسیون  اروپا دکتر فیلیپ میلر، نایب رئیس شرکت مونسانتو از رفتار اعضای کمیسیون اظهار ناراحتی و ناامیدی کرده و به شدت به اعضای اتحادیه برای نرسیدن به رای اجماعی حمله کرده است.

رای کمیسیون اروپا به تمدید موقت مجوز علف کش گلایفوسیت حاکی از آن است که مصرف کنندگان اروپایی می توانند به این ترکیب در بازار دسترسی داشته باشند تا زمانی که تصمیم نهایی اتخاذ و راه حل طولانی مدت برای این مناقشه یافت شود.

به گفته دکتر میلر شواهد علمی بسیاری وجود دارد و بسیاری از آژانس های تنظیم مقررات در اروپا بر بی خطر بودن گلایفوسیت اذعان داشته اند.

وی اظهار داشت: کشاورزان و دیگر مصرف کنندگان به مدت ۴۰ سال به این علف کش به عنوان راه حلی بی خطر، موثر و کم هزینه برای کنترل علفهای هرز تکیه داشته اند و از نظر ما این ترکیب حایز تمام شرایط لازم برای تجدید مجوز تحت قوانین و مقررات اروپا  بود.

وی همچنین از این که کشورهای عضو نتوانسته اند به اکثریت موافق یا مخالف به نفع یا برعلیه پیشنهاد تمدید مجوز برای ۱۸ ماه برسند نیز انتقاد کرده است و اظهار کرده که ما از کمیسیون اروپا می خواهیم که بدون هیچ تاخیری نسبت به تجدید مجوز علف کش اقدام نماید.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/pSO66e

مطالب مرتبط

سرعت‌گرفتن تغییرات اقلیمی و اثرات آن از جمله خشکسالی موجب شده است فشار‌ها به اتحادیه اروپا به منظور تسهیل قوانین ویرایش ژنوم گیاهان زراعی افزایش یابد. به گزارش خبرگزاری صدا ...
کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت (۴ مه) مجوز عرضه لارو حشره را به عنوان غذای جدید به بازارهای اروپایی صادر کرد. به نقل از یورونیوز فارسی، با چراغ سبز ...
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از راشا تودی، اعتراضات گسترده و کمپین های اعتراضی اخیر در پی هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر سرطان زا بودن علف کش گلایفوسیت و ...
No Thoughts on اعتراض مونسانتو به عدم تجدید مجوز علف کش گلایفوسیت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>