پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   116 واحد سم فروشی مجاز دراستان قزوین فعال هستند
12 تیر 1395 , ساعت 14:08

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۱۶ واحد سم فروشی مجاز دراستان قزوین فعال هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 116 واحد سم فروشی برای استفاده کشاورزان در استان به فعالیت مشغول هستند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۱۶ واحد سم فروشی برای استفاده کشاورزان در استان به فعالیت مشغول هستند.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ایرنا، نیازعلی ابراهیمی پاک روز شنبه در نشست ساماندهی فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی استان افزود: هر یک از مراکز عرضه سموم کشاورزی باید دارای مسئول فنی باشند تا با تائید وی سم لازم و مناسب برای محصولات کشاورزی تجویز شود.
به گفته وی، تمامی سموم قابل عرضه در بخش کشاورزی باید در سامانه مانیتورینگ سموم ثبت و از وزارت جهاد کشاورزی و مراجع قانونی نیز دارای تائیدیه باشند.
ابراهیمی پاک ضمن تاکید بر برخورد قانونی با فروشگاه های غیرمجاز عرضه کننده سموم کشاورزی، خواستار تشکیل کمیته ای مشترک بین تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی برای ساماندهی این گونه واحدها شد.

>>>>>> استفاده بهینه از کود موجب افزایش راندمان تولید محصول است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، استفاده بهینه از کود را موجب راندمان تولید محصول دانست و افزود: ۳۸ واحد عرضه کود کشاورزی در سطح این استان وجود دارد که از این تعداد ۲۱ واحد اصلی کارگزار و ۱۷ واحد فرعی عرضه کودهای کشاورزی هستند.
وی اضافه کرد: ۱۴ واحد جدید تعاون روستایی نیز برای دریافت مجوز عرضه کود اعلام آمادگی و درخواست کرده اند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین به اهمیت استفاده بهینه از کود کشاورزی در ارتقای راندمان تولید اشاره و یادآور شد: کارگزار توزیع کود باید حداقل ظرفیت ذخیره سازی و توزیع سالانه ۵۰۰ تن کود کشاورزی را داشته باشد.
ابراهیمی پاک ادامه داد: ضمن هماهنگی های لازم جهت مکان یابی های مناسب، همه مناطقی که اقدام به کشت محصولات گلخانه ای برای باغ ها می کنند باید بتوانند به سادگی کودهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: کارگزاران جدید باید در نزدیکی اراضی و باغ های کشاورزی خود شناسایی و مجوز فعالیت داشته باشند.
این مسئول کشاورزی مصرف کود در استان را سالانه ۱۶۰ هزار تن اعلام و افزود: ۲۵ درصد این میزان در بخش کشاورزی مصرف می شود که راندمان تولید محصول در واحد سطح را پائین آورده است.
استان قزوین دارای ۴۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۸۲ هزار بهره بردار است.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/t10KED

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on ۱۱۶ واحد سم فروشی مجاز دراستان قزوین فعال هستند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>