پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, همدان  »   مبارزه با علف‌ های هرز در 100 هزار هکتار از اراضی زیر کشت همدان
12 تیر 1395 , ساعت 15:25

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

مبارزه با علف‌ های هرز در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت همدان

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از مبارزه با علف‌های هرز در 100 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان در سال جاری خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از مبارزه با علف‌های هرز در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از فارس، منصور رضوانی‌جلال ظهر امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی خرید تضمینی گندم استان همدان در همدان اظهار کرد: امسال ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت محصولات آبی رفته که در سال جاری بیش از ۶۸۸ هزار تن گندم و جو تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برآورد خرید تضمینی گندم در سال جاری ۵۵۰ هزار تن است که نسبت به سال‌های گذشته خوشبختانه افزایش خرید وجود دارد، افزود: امسال در مرحله کاشت جهاد کشاورزی استان اقدامات گسترده‌ای در خصوص سن‌زدگی غلات انجام داده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: به‌ رغم تغییرات جوی در سال جاری و افزایش میزان بارندگی، امسال مبارزه با علف‌های هرز در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زیرکشت استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در دو مرحله مبارزه با سن مادر که از ابتدای سال جاری تا ۲۳ خردادماه به طول انجامید، مبارزه با سن‎زدگی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت استان انجام شد.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه با این اقدام، میزان سن‌زدگی غلات کاهش محسوسی پیدا می‌کند، در خصوص سن پوره در اراضی زیر کشت استان تصریح کرد: در ۲۴۸ هزار هکتار از اراضی مبارزه با سن پوره انجام شده که ۱۰۰ هزار هکتار نسبت به سال گذشته افزایش مبارزه با سن پوره گزارش شده است.

وی با بیان اینکه امسال با این سطح مبارزه با آفات، کیفیت گندم مطلوب و بهتر از سال‌های گذشته است، اظهار کرد: امسال برداشت گندم دیم و آبی در استان از ۲۵ خردادماه از همدان و فامنین آغاز شده و تا شهریورماه امسال نیز ادامه دارد.

رضوانی‌جلال یادآور شد: امسال برای برداشت غله چهار جلسه در ستاد تشکیل شده تا قیمت تمام شده گندم به دور از دست واسطه‌ها، با توافق به خود کشاورز پرداخت شود.

وی افزود: در حال حاضر یک‎هزار و ۲۰۰ کمباین (ماشین برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ کمباین مهاجر و ۵۰۰ ماشین بومی است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/qylDyP

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

معاون دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزا سازمان حفظ نباتات کشور در برنامه رویش که از شبکه آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود حضور یافت....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی تهران (ویژه واردکنندگان نهاده های کشاورزی) از 28 دی ماه تا 1 بهمن ماه 1400 در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار گردید. ....
وزارت بهداشت پیش نویس "آیین‌نامه بهداشت کشاورزی" را به دولت ارایه کرد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تکالیف محوله در ماده (۸۵) قانون کار و با هدف ...
No Thoughts on مبارزه با علف‌ های هرز در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت همدان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>