پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایلام  »   مبارزه بیولوژیکی با آفات در 10 هزار هکتار از اراضی ایلام
13 تیر 1395 , ساعت 13:17

مبارزه بیولوژیکی با آفات در ۱۰ هزار هکتار از اراضی ایلام

مدیر حفظ و بهبود نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: برای تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع و باغ های استان 10 هزار هکتار از این اراضی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تا پایان سال جاری مورد مبارزه بیولوژیکی با آفات گیاهی قرار می گیرد.

مدیر حفظ و بهبود نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: برای تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع و باغ های استان ۱۰ هزار هکتار از این اراضی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تا پایان سال جاری مورد مبارزه بیولوژیکی با آفات گیاهی قرار می گیرد.

سیامک بیگی همچنین اظهار کرد: تاکنون عملیات مبارزه بیولوژیکی با آفات و امراض گیاهی در پنج هزار هکتار از این اراضی انجام شده که عمده این زمین ها در شهرستان های مهران، چرداول، ایوان و سیروان قرار دارد.
وی یادآور شد: انجام عملیات بیولوژیکی مبارزه با آفات دیگر اراضی، مردادماه سال جاری همزمان با فصل کشت ذرت در شهرستان های جنوبی استان انجام می گیرد.
وی تاکید کرد: برای انجام این طرح سه میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که توسط دولت و از محل حذف یارانه سموم شیمایی تامین می شود.
بیگی همچنین از اجرای طرح مدیریت تلفیقی آفات زراعی و باغی (IPM) در سطح ۲۷ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: هدف از انجام این برنامه به کارگیری مجموعه ‌ای از روش‌ هایی است که ضمن دستیابی به کنترل اقتصادی و پایدار آفت، استفاده از مواد شیمیایی و کاهش خطرات زیست محیطی منجر به تولید محصول سالم و ارگانیک شود.
مدیر حفظ و بهبود نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: در این مبارزه غیرشیمایی برای از بین بردن آفات گیاهی از امکانات و ابزارهایی چون تله های نوری، فرمونی، کاتن و نوار رنگی به جاری سموم شیمایی به کار برده می شود.
در حال حاضر مبارزه بیولوژیک و تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع کشت نخود، گوجه فرنگی و سبزی خوردن استان انجام می پذیرد و محصول نهایی و برداشت شده این اراضی بدون استفاده از سموم شیمیایی به صورت سالم و ارگانیک تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/7Fga0p

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات رهاسازی زنبور تلنموس برای نخستین بار به صورت پایلوت در مزارع ذرت دزفول اجرا شد. عملیات رهاسازی زنیور تلنموس در ۵ هکتار از مزارع ذرت روستای قلعه ربع دزفول ...
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به مهار زیستی کرم ساقه خوار (سزامیا) ذرت با استفاده از زنبور تلنموس گفت: انسکتاریومی جهت پرورش انبوه زنبور ...
رئيس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استان گلستان به عنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک کشور انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حسین رنجبر اقدم گفت: مبارزه شیمیایی مثل ...
پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران با شعار "قارچ ها برای زندگی بهتر و سیاره امن" از روز شنبه چهارم تا دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز در تبریز برگزار می گردد....
No Thoughts on مبارزه بیولوژیکی با آفات در ۱۰ هزار هکتار از اراضی ایلام

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>