پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مرکزی  »   مبارزه با آفات در 60 هزار هکتار بخش کشاورزی مرکزی هدفگذاری شد
25 فروردین 1398 , ساعت 10:28

مبارزه با آفات در ۶۰ هزار هکتار بخش کشاورزی مرکزی هدفگذاری شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مبارزه با آفات در ۶۰ هزار هکتار از اراضی بخش کشاورزی این استان در سال جاری هدفگذاری شد.

مسلم مجد آبادی روز یکشنبه افزود: مبارزه با علف های هرز در سطح ۴۵ هزار هکتار از مزارع و سن غلات در سطح ۱۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مرکزی در سال جاری هدفگذاری شد.
وی ادامه داد: مقابله با آفات گیاه پزشکی، نظارت بر عملیات مبارزه شیمیایی، مکانیکی و غیر شیمیایی با آفات از جمله تله گذاری در باغ های کشاورزی از دیگر برنامه های مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از آغاز انجام مبارزه با علف های هرز در مزارع شهرستان های نیمه گرمسیری استان خبر داد و گفت: اکنون مقابله با علف های چهار هزار هکتار از شهرستان های محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه انجام شده است.
مجد آبادی افزود: با توجه به افزایش بارندگی ها، مرطوب بودن و نبود امکان تردد در مزارع مبارزه با علف های هرز در سال جاری با تاخیر آغاز شده است.
وی بیان کرد: اکنون سم به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره سازی شده است و مشکلی در تامین سم مورد نیاز کشاورزان برای مقابله با آفات کشاورزی در استان وجود ندارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به کشاورزان توصیه کرد در صورت مناسب بودن وضعیت آب و هوایی و نیاز به مبارزه با آفات برای افزایش کیفیت و میزان تولید محصولات کشاورزی نسبت به مبارزه با آفات مزارع اقدام کنند.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان نسبت به مشاهده آفت مگس مدیترانه ای در باغهای گلستان هشدار داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کیانوش حق نما با بیان ...
مگس مدیترانه ای باغهای میوه خراسان جنوبی را تهدید می کند این آفت که به طاعون باغات معروف است و به بیش از 300 محصول کشاورزی هجوم می برد در ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از آغاز مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ های این شهرستان خبر داد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران(مازندپاج)، ...
مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: بمنظور مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای و کرم گلوگاه که محصولات انار منطقه را در معرض تهدید قرار داده با همکاری باغداران این شهرستان طرح تله گذاری در باغ ...
No Thoughts on مبارزه با آفات در ۶۰ هزار هکتار بخش کشاورزی مرکزی هدفگذاری شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>