سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   30 هزار هکتار از مزارع طارم درگیر آفت ملخ است
25 فروردین 1398 , ساعت 21:46

۳۰ هزار هکتار از مزارع طارم درگیر آفت ملخ است

سرپرست فرمانداری طارم گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار هکتار از مزارع طارم درگیر آفت ملخ است.

ستار صفری امروز در زنجان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در عرصه کشاورزی شهرستان طارم با آن درگیر است، آفت ملخ است.

سرپرست فرمانداری طارم با بیان اینکه آفت ملخ بیشتر در سنین ۲ و ۳ رخ می‌دهد، اما طی بازدیدی که از مزارع انجام شده این آفت‌ها در سن یک هستند، گفت: آفت ملخ یک آفت عمومی و جزو تعهدات دولت در مبارزه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراوانی ملخ‌ها زیاد است اما مبارزه با آن آغاز شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله کانون یابی هستیم، کانون‌هایی که تراکم آنها در حال شناسایی است.

صفری با بیان اینکه کانون‌کوبی مزارع از طریق سم‌پاشی انجام می‌شود، اضافه کرد: این کانون‌کوبی از طریق نصب پرچم صورت خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری طارم با اشاره به اینکه کانون‌یابی با استفاده از پرچم آبی انجام می‌شود، گفت: همچنین کانون‌کوبی هم از طریق پرچم قرمز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از طریق این کانون کوبی‌ها سالانه ۱۵ تا ۱۶ هزار هکتار سم‌پاشی در شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در اجرای این طرح تجهیزات است که در این باره از استانداری درخواست کمک کرده‌ایم.

صفری با اشاره به اینکه دسترسی سخت به این مزارع موجب مشکل شدن کار کانون‌کوبی شده است، گفت: به همین علت این امر نیازمند تجهیزات بسیار است چون انتقال آب هم مشکل شده است.

سرپرست فرمانداری طارم با بیان اینکه طبق برآوردی که کردیم انجام امور مربوط به مقابله با آفت مزارع نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار است، تصریح کرد: البته به علت حجم وسیع آفت ما منتظر اعتبارات استانی نشده و با استفاده از ظرفیت شهرستان در این باره اقدام کردیم اما آنچه مسلم است باید اقدام جدی در این باره صورت گیرد، چون قدرت پروازی این ملخ‌ها ۵۰ کیلومتر است.

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو آلوده به آفت شته روسی در شمال استان نیاز به سمپاشی دارد که ۴۰ ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانست و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان انجام دهند....
مدیریت حفظ نباتات استان اردبیل، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، انجام دهند. مدیریت حفظ ...
معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات كشور در بر راه اندازی آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در استان اردبیل تاکید کرد. حسین رنجبر اقدم در سفر به ...
No Thoughts on ۳۰ هزار هکتار از مزارع طارم درگیر آفت ملخ است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>