پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   سمپاشی ۹۰ درصد باغات کردستان
28 فروردین 1398 , ساعت 13:07

سمپاشی ۹۰ درصد باغات کردستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۳ هزار هکتار شامل ۹۰ درصد باغات هدف این استان در طرح پیش بهاره سمپاشی شد.

محمد غفوری افزود: بیش از ۴۵ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که در سمپاشی پیش بهار ۲۵ هزار هکتار آن نیازمند سمپاشی شناسایی شده و بقیه طرح نیز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه سالانه ۳۳۰ هزار تُن محصول باغی در این استان تولید می‌شود گفت: در بهار، تمام درختان هسته دار و دانه دار برای کنترل آفات و بیماری‌ها سمپاشی می‌شوند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان افزود: سالانه حدود ۵۰۰ تن سم در این استان مصرف می‌شود که بهره برداران برای خرید هر لیتر از این میزان حدود ۴۲ هزار ریال یارانه دولتی استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه در مناطق باغی استان ایستگاه‌های پیشاهنگی و تجهیزات هواشناسی استقرار یافته است گفت: از طریق این ایستگاه‌ها و تجهیزات، زمان سمپاشی باغات به موقع تشخیص داده و اقدامات لازم انجام می‌شود.
غفوری با اشاره به توزیع رایگان سم‌های موش و ملخ و سمپاش‌های رایگان در میان کشاورزان استان، گفت: در این راستا ۲ تن سم موش با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۱۱ تن سم ملخ و تعداد زیادی سمپاش با هزینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری و تحویل کشاورزان داده شده است.
این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

خبرگزاری صداوسیما

مطالب مرتبط

No Thoughts on سمپاشی ۹۰ درصد باغات کردستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>