اجرای طرح تلقیفی مبارزه با پسیل پسته در سیرجان

پسته

چاپ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان از اجرای طرح تلفیقی مبارزه با پسیل پسته در سطح ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات شهرستان سیرجان در سال زراعی ۹۶-۹۷ خبرداد.

اکبر محمود آبادی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: طرح تلفیقی مبارزه با پسیل پسته در سطح ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات این شهرستان در محدوده چهار مرکز جهاد کشاورزی تحت پوشش این مدیریت از سال زراعی ۹۶-۹۷ به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف سموم شیمیایی، توسعه و ترویج روش‌های کنترل غیرشیمیایی و بیولوژیک و افزایش کیفیت و کمیت محصول پسته اعلام کرد و افزود: هرساله بنا به موقعیت فصلی و زمانی کلاس‌های آموزشی در زمینه روش‌های مختلف مبارزه با این آفت با هماهنگی واحد حفظ نباتات این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی تابعه توسط کارشناسان ناظر گیاه پزشکی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه در سه ماه چهارم سال گذشته انواع روش‌های مبارزه غیرشیمیایی شامل شخم، تغذیه و آبیاری، حفاظت از دشمنان طبیعی، کاشت گیاهان تله و نصب کارت‌های زرد چسبنده به باغداران پسته بخصوص کشاورزان تحت پوشش طرح آموزش داده شده و در طول فصل و بطور مداوم و هفتگی از باغ‌های موصوف بازدید و بر اجرای عملیات یاد شده نظارت و تاکید می‌شود.