سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   اعتبارات لازم برای مبارزه با ملخ صحرایی در موعد مقرر از سوي سازمان مديريت بحران كشور تصويب و براي تخصيص به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است
31 فروردین 1398 , ساعت 8:34

سازمان مدیریت بحران کشور

اعتبارات لازم برای مبارزه با ملخ صحرایی در موعد مقرر از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تصویب و برای تخصیص به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است

حفظ كشور از آفات و بيماري هاي قرنطينه اي وظيفه ذاتي وزارت جهاد كشاورزي و سازمان حفظ نباتات است/ اعتبارات لازم در موعد مقرر از سوي سازمان مديريت بحران كشور تصويب و براي تخصيص به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است

به گزارش “خبر گیاه پزشکی ایران“، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، این سازمان به اظهار نظرها و شایعات در خصوص عدم تامین اعتبار مورد نیاز برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به شرح زیر واکنش نشان داد:

در پی درج برخی خبرها با عنوان “بی‌توجهی وزیر کشور و سازمان مدیریت بحران به درخواست‌ حجتی برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم” نکات ذیل جهت آگاهی رسانه ها و تنویر افکار عمومی قابل توجه است.
بر اساس قانون ،سازمان مدیریت بحران کشور در امر آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی آسیب دیده أز حوادث طبیعی سیاست گذار و پشتیبان دستگاههای اجرایی است و بنابر ضرورت و درخواست آنها از اعتبارات ماده ١٠ و ١٢ بودجه سالیانه برای آنها درخواست اعتبار می کند.
با توجه به درخواست وزیر محترم جهاد کشاورزی از وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر هجوم ملخ های صحرایی به اراضی استان های جنوبی کشور درخواست تامین اعتبار به مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال از سوی وزیر محترم کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال گردید.
وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات به طور اخص مسئول پیگیری و تخصیص اعتبار یاد شده تا حصول نتیجه مطلوب بودند که ظاهرا این مهم مغفول مانده است.
همچنین در سنوات اخیر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به منظور راه اندازی طرح پایش مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل مواد ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه نیز به منظور امحاء سموم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات قرار گرفت.
نکته قابل تامل این است که مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال در برابر بودجه عمرانی حدود ٢۴ هزار میلیاردی وزارت جهاد کشاورزی در سال ٩٧ مبلغ ناچیزی است که البته اهمال و عدم پیگیری تخصیص آن مستمسکی برای شانه خالی کردن از مسئولیت و انداختن مشکلات احتمالی به گردن سایر دستگاهها شده است.

مطالب مرتبط

No Thoughts on اعتبارات لازم برای مبارزه با ملخ صحرایی در موعد مقرر از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تصویب و برای تخصیص به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>