جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمان  »   هشداربه دامداران، زنبور داران و کشاورزان جنوب کرمان قبل از سمپاشی ملخها
4 اردیبهشت 1398 , ساعت 17:34

مبارزه شیمیایی با ملخهای صحرایی؛

هشداربه دامداران، زنبور داران و کشاورزان جنوب کرمان قبل از سمپاشی ملخها

در ادامه مبارزه شیمیایی هوایی و زمینی با ملخهای صحرایی، دامداران حوزه تالاب جازموریان باید دام های خود از منطقه خارج کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در جیرفت با اشاره به لزوم مبارزه شیمیایی هوایی و زمینی با ملخ های صحرایی افزود: دامداران از چرای دام در مراتع و علفزارهای سمپاشی شده تایک هفته خودداری و از خوردن لاشه ملخ های مرده توسط دام ها و طیور جلوگیری کنند.

برخوری افزود: کندوداران هم در صورت وجود کندوی زنبور عسل در مزارع ، مراتع و باغها قبل از سمپاشی اقدام و از فعالیت کندوهای زنبورهای عسل (باز گذاشتن درب کندو) مجاور در مناطق سمپاشی شده ، حداقل به مدت یک هفته جلوگیری کنند.

وی با اعلام استمرار ورود توده های متراکم ملخ صحرایی از کشور عربستان به جنوب کشور و خطر آسیب دیدن مزارع و باغ ها ، تاکید کرد: کشاورزان ، دامپروران و زنبورداران جنوب کرمان توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدی بگیرند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان درباره راهکارهای کاهش آسیب هجوم ملخ به کشاورزان و دامداران جنوب کرمان گفت: سرکشی روزانه به مزارع و باغها، مراتع و علفزارهای مجاور، اطلاع رسانی به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود در صورت مشاهده آفت، آماده به کار نگهداشتن همه امکانات و لوازم مورد نیاز سمپاشی از جمله تراکتورها و سمپاش ها و عملیات هر گونه سم پاشی با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

وی افزود: خودداری از مصرف لاشه ملخ های تلف شده ، پرهیز از خرید هر گونه ملخ مرده از دلالان و سودجویان برای مصرف خوراکی و در صورت مشاهده اجساد پرندگان ، جانوران وحشی در حجم قابل توجه در مناطق سمپاشی شده برای جمع آوری ، حفر چاله و دفن آِنها در عمق مناسب و آهک پاشی روی محل دفن از دیگرروشهای لازم ومهم در این زمینه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مردم درصورت نیاز به کسب آخرین اطلاعات موثق از وضع ملخ و روند مبارزه با این آفت در جنوب کرمان با مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ارتباط برقرار کنند.

خبرگزاری صداوسیما

مطالب مرتبط

این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محلول‌پاشی جنگل‌های ارسباران با هواپیمای سبک امروز، جمعه از منطقه عمومی مقیاس جدید در شهرستان کلیبر آغاز شد. به نقل از ایرنا، ...
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی جاری را یک میلیون هکتار پیش بینی کرد و گفت: از آبان ماه امسال ...
پشتیبانی تحقیقاتی آزمایشگاه های مستقر در  دانشگاه شریف و تعامل با پژوهشکده های کشاورزی، در یک شرکت مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه شریف منجر به خلاقیت هایی در رفع نیاز ...
No Thoughts on هشداربه دامداران، زنبور داران و کشاورزان جنوب کرمان قبل از سمپاشی ملخها

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>