جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   پست قرنطینه کمباین های مهاجر در اندیمشک برپا شد
4 اردیبهشت 1398 , ساعت 9:10

پست قرنطینه کمباین های مهاجر در اندیمشک برپا شد

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از برپایی پست قرنطینه کمباین های مهاجر در این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری های گیاهی ، ضد عفونی بیش از یک هزار دستگاه کمباین مهاجر در ورودی استان خوزستان آغاز شده است.

سیدهدایت موسوی سه شنبه شب افزود: با شروع فصل برداشت محصول گندم پست قرنطینه و ضد عفونی کمباین های مهاجر به منظور جلوگیری از انتقال بیماری سیاهک هندی و سایر بیماری های بذر زاد به خوزستان در ورودی این استان دایر شده و عملیات ضدعفونی کمباین های مهاجر انجام می شود.
وی اظهار داشت: با استفاده از محلول های ضد عفونی و مطلوب تمام قسمت های داخلی کمباین های مهاجر ضد عفونی شده و بقایای محصول و عوامل بیماری زا پاکسازی می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک خاطرنشان کرد که ضدعفونی هر دستگاه کمباین با استفاده از۴۰ لیتر محلول آب و محلول‌های شوینده انجام می شود که علاوه بر اقدامات انجام شده از ورود وسایل نقلیه معیوب نیز جلوگیری می‌شود.
موسوی همچنین از برنامه ریزی برای آغاز برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان خبر داد وافزود: کار برداشت محصول گندم در شهرستان اندیمشک به وسیله ۱۰۰ دستگاه کمباین انجام می شود.
وی خسارت سیلاب اخیر به بخش کشاورزی اندیمشک را چشمگیر دانست و افزود:سیل به تاسیسات ،منابع آب ، ایستگاههای پمپاژ، دام و طیور و آبزیان ، زراعی ، باغی و منابع طبیعی بخش های مرکزی و الوار گرمسیری اندیمشک خسارت وارد کرده است.
وی افزود:این خسارت ها میزان تولید محصولات مختلف را کاهش داده است.
۵۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در اندیمشک وجود دارد.
هر سال ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات از اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می شود.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی ضد عفونی بذور گندم و جو توســـط دفتر پیش آگاهی سازمـان حفـظ نباتـات بـا همکـاری محققین موســسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. با توجه به اینکه تعدادی ...
No Thoughts on پست قرنطینه کمباین های مهاجر در اندیمشک برپا شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>