پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان جنوبی  »   هجوم کرم‌های برگخوار به مراتع خراسان جنوبی
6 اردیبهشت 1398 , ساعت 8:41

هجوم کرم‌های برگخوار به مراتع خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: رشد مناسب علف و گیاهان مرتعی باعث هجوم کرم برگخوار به باغات استان شده که بیشترین خسارت این آفات در مراتع است و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

مهدی عصمتی پور با اشاره به هجوم کرم برگخوار به چند شهرستان استان، اظهار کرد: جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.

وی گفت: با نگاهی به پایان سال گذشته (سال ۹۷) که زمستان سختی را سپری نکردیم و با یخبندان‌های کمی مواجه بودیم و همچنین با عنایت به شرایط اقلیمی عالی و بارندگی‌های خوبی که در سال جدید در سطح استان شاهد بودیم، رشد مراتع استان در بهار سال جاری به لحاظ وضعیت گیاهی بسیار عالی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: رشد مناسب علف و گیاهان مرتعی باعث هجوم کرم برگخوار شده که بیشترین خسارت این آفات در مراتع است و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

عصمتی پور با بیان اینکه این آفت به محصولات کشاورزی هیچ خسارتی نمی‌زند، ادامه داد: این کرم تنها به برگ گیاهان مرتعی خسارت می‌زند اما اگر کشاورز یا کشاورزانی در اراضی دیم خود با هجوم این آفت مواجه شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز جهاد کشاورزی یا مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان، نکات لازم در خصوص چگونگی سم‌پاشی به صورت نواری را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این آفت بیشتر در مراتع وجود دارد، پس به دلیل مباحث زیست‌محیطی و همچنین استفاده دام از مرتع، باید سم‌پاشی به صورت نواری انجام شود.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست برای حفظ مزارع سویا، پنبه و آفتابگردان از آسیب کرم برگ خوار مزارع خود را سم پاشی کنند. به گزارش خبرگزاری ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان بر ضرورت مراقبت از مزارع کشاورزی در روزهای اخیر در برابر کرم برگ خوار و کرم قوزه باشند. کیانوش حق نما ...
No Thoughts on هجوم کرم‌های برگخوار به مراتع خراسان جنوبی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>