پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ظرفیت کاربرد پهپاد در اراضی کشاورزی بزرگتر از حوزه های نظامی و امنیتی کشور است
8 اردیبهشت 1398 , ساعت 15:35

ظرفیت کاربرد پهپاد در اراضی کشاورزی بزرگتر از حوزه های نظامی و امنیتی کشور است

ظرفیت کاربرد پهپاد در بخش کشاورزی با وجود حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون هکتار اراضی مناسب و مسطح بزرگتر از ظرفیت پهباد در حوزه های نظامی و امنیتی کشور است.

ظرفیت کاربرد پهپاد در بخش کشاورزی با وجود حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون هکتار اراضی مناسب و مسطح بزرگتر از ظرفیت پهباد در حوزه های نظامی و امنیتی کشور است.

به گزارش “خبر گیاه پزشکی ایران” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی کشور امروز یکشنبه در کارگروه توسعه کاربرد پهپادها در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: خلاء قانونی یکی از موانع پیشرفت فناوری های جدید در کشور است و ما نمی خواهیم پهبادها به سرنوشت برخی از فناوری های جدید در کشور دچار شود که از دیرباز شاهد آن بوده ایم.

دکتر حامد سعیدی افزود: در پنج سال اخیر به دلیل شیوع وسایل پرنده مرکز ساماندهی در تنظیم قوانینی در سازمان هواپیمایی کشور دستورالعمل های امنیتی و هماهنگی حریم های هوایی تلاش های زیادی کرده است و در سال ۹۶ دستورالعمل ۱۵ صفحه ای شورای امنیت کشور و سازمان هواپیمایی کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان این که اکنون نزدیک به ۱۸ هزار کاربر پهپاد در کشور داریم، اظهار داشت: از این تعداد ۶۵۰۰ نفر گواهی نامه دریافت کردند و در حال حاضر ۲۲۵ واحد، موسسه و شرکت تایید شده امنیتی و تایید شده هواپیمایی برای ارایه خدمات پهباد داریم.

سعیدی افزود: از پهپادها می توان در ارایه خدمات در حوزه کشاورزی سمپاشی، معدن، نقشه برداری، امداد و نجات، فیلم برداری و سایر خدمات استفاده کرد.

وی گفت ایران مانند حوزه های پهپاد نظامی باید در زمینه پهپادهای غیر نظامی، کشاورزی و زیست محیطی پیشتاز شود.

دبیر کارگروه پهبادهای غیر نظامی کشور صرفه جویی در مصرف آب، زمان، عدم تخریب اراضی کشاورزی و افزایش راندمان تولید را از مزیت های کاربرد پهپاد در بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی درعین حال خواستار یک کمیته در زیر گروه کارگروه توسعه کاربرد پهپادها در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی به منظور بررسی و نظارت بر نرخ پهپادها گواهی سلامت این دستگاه ها و رسیدگی به شکایات احتمالی از سوی کاربران این دستگاه ها شد.

مطالب مرتبط

۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
دومین کوادکوپتر سمپاشی و مبارزه با آفات در شهرستان نمین به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل ملحق شد. سمپاشی یکی از راهکار‌های مبارزه با آفات در زمین‌های کشاورزی است، که ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت:‌ استفاده از پهپاد در گیاهپزشکی می‌تواند در جهت تحلیل و تجزیه وضعیت عوامل خسارتزای کشاورزی بکار گرفته شود. به نقل از روابط عمومی ...
No Thoughts on ظرفیت کاربرد پهپاد در اراضی کشاورزی بزرگتر از حوزه های نظامی و امنیتی کشور است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>