جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   تخفیف 95 درصدی به کشاورزان برای دریافت نشان حد مجاز آلاینده ها
10 اردیبهشت 1398 , ساعت 15:52

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد:

تخفیف ۹۵ درصدی به کشاورزان برای دریافت نشان حد مجاز آلاینده ها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برای حمایت از کشاورزان، کارمزد خدمات صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی را پنج درصد عنوان کرد و گفت: در واقع کشاورزان با دریافت تخفیف 95 درصدی این خدمات را رایگان دریافت می کنند

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برای حمایت از کشاورزان، کارمزد خدمات صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی را پنج درصد عنوان کرد و گفت: در واقع کشاورزان با دریافت تخفیف ۹۵ درصدی این خدمات را رایگان دریافت می کنند.
نیره پیروزبخت روز سه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی افزود: در واقع فرایند خدمات استاندارد سازی محصولات کشاورزی تقریبا به صورت رایگان توسط این سازمان ارایه می شود.
وی با بیان این که ویرایش دستورالعمل مرتبط با آلاینده ها سال گذشته تدوین شد اظهارداشت: این دستور العمل و ایجاد این سامانه به منظور ایمنی و کیفیت غذا از مزرعه تا سفره منجر به هم افزایی فعالیت های سازمان ملی استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان های بازرسی و کلینیک های گیاه پزشکی شده است.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: برای تسهیل انجام فرایند خدمات صدور نشان حد مجاز آلاینده ها به کشاورزان و شناسنامه دار شدن کالاها، علاوه بر ارایه تسهیلات ویژه، زمان رسیدگی پرونده ها از ۴۰ روز به هفت روز تقلیل می یابد که برای شفافیت روند کار سامانه مراحل به طور کامل قابل رسیدگی است.
وی با اشاره به این که دریافت صدور نشان استاندارد حد مجاز آلاینده ها اجباری نیست، ادامه داد: کشاورزان به عنوان مصرف کنندگان محصولات کشاورزی باید سلامتی خود و مردم را در نظر بگیرند با وجود این که دریافت این مجوز اجباری نیست اما لازم است که همه کشاورزان نسبت به انجام آن اقدام کنند زیرا در آینده اگر محصولی این نشان را نداشته باشد خریداری نمی شود؛ بنابراین، در این صورت خود تولیدکنندگان هستند که با شکست مواجه می شوند.
به گفته پیروزبخت، این درحالیست که کشورهایی که از ما کالای کشاورزی خریداری می کنند به این مساله تاکید دارند، بنابراین باید این مهم برای مردم و کشاورزان ما فرهنگ سازی شود تا مردم کالایی را بدون این نشان خریداری نکنند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که باید به سمتی گام برداریم که استاندارد اجباری و تشویقی تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند افزود: دریافت نشان استاندارد کالاهای کشاورزی و کنترل آلاینده ها باید فرهنگ سازی شود که اکنون وزارت جهاد کشاورزی در این راستا گام های خوبی برداشته است.
به گفته وی، وزارت بهداشت تنها جایی است که می تواند نگرانی مردم را در خصوص ایمنی و سلامت غذا برطرف کند.

.

مردم کشور ما از تقلب در غذا رنج می برند
این مقام مسئول گفت: با توجه به فضای اقتصادی کشور و تحریم های ظالمانه علیه ایران، اکنون به جای بی کیفیتی محصولات کشاورزی و مواد غذایی ما از تقلب افراد سودجو و متخلف رنج می بریم.
وی درباره بروز بیماری های ناشی از مواد غذایی و نگرانی های مردم در این خصوص گفت: بررسی ها نشان می دهد عواملی همچون عملیات کشاورزی نامناسب، بهداشت ضعیف در تمامی مراحل زنجیره غذا، فقدان عملیات پیش گیرنده در فراوری غذا، استفاده از مواد شیمیایی و نگهداری مواد غذایی به صورت نامناسب می تواند ایمنی غذا را زیر سوال ببرد و نگرانی های ایجاد کند.
وی اظهارداشت: به همین منظور ما در مجموعه بین المللی کدکس تاکید ویژه بر تدوین استانداردهای مرتبط با اصالت غذا داشتیم که پس از دو تا سه سال پیگیری کدکس این موضوع را قبول کرد تا استاندارد با اصالت غذا در دستور کار قرار گرفت و اکنون ایران مسئولیت آن را برعهده دارد.

.

استاندارد متولی کم فروشی نیست
پیروزبخت درباره کم فروشی برخی محصولات کشاورزی و مواد غذایی گفت: کم فروشی از لحاظ قانونی به سازمان استاندارد ربطی ندارد و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی مسئول بازرسی و کنترل بازار در این خصوص هستند.
وی اظهارداشت: کنترل های ما در بازار نشان می دهد کم فروشی در حدی که مطرح می شود، نیست.

لازم به ذکر است، سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی امروز سه شنبه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد رونمایی شد.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

رئیس سازمان استاندارد ملی ایران اعلام کرد: ایران از سوی کدکس مسئول استاندارد متناسب با اصالت غذا شد. نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در مراسم رونمایی از ...
سامانه صدور پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رونمایی شد. به گزارش "خبر گیاه پزشکی ایران" ...
روزنامه شهروند: هر ایرانی سالانه حدود ٥٦ کیلوگرم سیب‌زمینی مصرف می‌کند اما حالا پس از سال‌ها انکار، سازمان تحقیقات کشاورزی ایران اعلام کرده است که ٣٠‌درصد یا چیزی معادل یک‌سوم سیب‌زمینی‌هایی که در ...
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بهمن از بیمه محصولات سالم و استاندارد و تخصیص یارانه برای فرآورده‌های بیولوژیک خبر داد. سعید سعادت در بازدید از بزرگترین سایت تولید محصول سالم کشور در منطقه اران بهمن گفت: ...
No Thoughts on تخفیف ۹۵ درصدی به کشاورزان برای دریافت نشان حد مجاز آلاینده ها

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>