فروش سبزیجات رباتیک آغاز شد / انقلاب هوش مصنوعی در بخش کشاورزی

ربات

چاپ

شرکا “آیرون اکس” شروع به تولید و فروش محصولات رباتیک کشاورزی در کالیفرنیا کرده است. این شرکت قصد دارد فرهنگ کشاوری رباتیک را در سطح ایالات متحده ترویج دهد.

به گزارش انتخاب، ربات جدید شرکت آیرون اکس در بخش های مختلف صنعت کشاورزی با کشاورزان همراهی می کند و در نتیجه محصولاتی ویژه برای خریداران مشکل پسند تولید می کند.

شرکت آیرون اکس پیش از ورود به مرحله فروش گسترده، از ربات های خود در کالیفرنیا به شکل آزمایشی استفاده کرد. هدف از عملیات آزمایشی اطمینان از این موضوع بود که ربات های کشاورزی توانایی استفاده در سطح انبوه را دارند. این شرکت امروز پس از طی کردن مراحل آزمایشی علام کرد که فروش سبزیجات پهن برگ و سبز تولید شده توسط ربات ها را به زودی توسعه خواهد داد.

این شرکت از ماه های گذشته تولید سه نوع سبزی با کمک ربات ها آغاز کرده است. شرکت آیرون اکس یکی از معدود شرکت های موفق جهان است که تلاش می کند امور مهمی مثل کشاورزی را با کمک روبات ها انجام دهد. این روش نیز مثل هر روش دیگری مزایا و معایبی دارد.

یکی از مزایای مهم این رو این است که مزارع رباتیک فرسایش کمتری در بافت زمین و خاک ایجاد می کنند و هزینه های حمل و نقل کمتری نسبت به مزارع سنتی دارند. اما این مزراع برخی محدودیت ها را نیز شامل می شوند برای مثال تنها می توانند برخی محصولات خاص را تولید کنند و از تولید برخی دیگر از سبزیجات و میوه ها ناتوانند.

برخی از خریداران سبزیجات رباتیک نیز معتقدند این نوع سبزیجات قیمت های بسیار بالایی در مقایسه با سبزیجات سنتی دارند که قابل قبول نیست. با این وجود به اعتقاد کارشناسان استفاده از کشاورزی رباتیک در طول زمان می تواند منجر به ایجاد یک توازن در تولیدات کشاورزی جهان شود.

فعالیت های آیرون اکس تنها یک موج ساده از شروع کشاورزی رباتیک است که در صورت حمایت بازار می تواند تبدیل به موجی ارزشمند شود که بخش هایی مهم از بازار تولید میوه را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.