پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   پروژه 5 میلیون دلاری استرالیا برای تحقیقات مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای
19 تیر 1395 , ساعت 9:25

برای باز کردن راه صادرات میوه این کشور:

پروژه ۵ میلیون دلاری استرالیا برای تحقیقات مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای

موسسه ملی تحقیقات و توسعه باغبانی استرالیا (Hort Innovation) در هفته گذشته توانست تا بودجه ای بالغ بر 1.65 میلیون دلار را برای تحقیقات مبارزه با مگس میوه از دولت این کشور کسب کند.

موسسه ملی تحقیقات و توسعه باغبانی استرالیا (Hort Innovation) در هفته گذشته توانست تا بودجه ای بالغ بر ۱.۶۵ میلیون دلار استرالیا را برای تحقیقات مبارزه با مگس میوه از دولت این کشور کسب کند.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، این رقم برای انجام برنامه تحقیقاتی ۵ ساله این موسسه با هدف رفع نگرانی های شرکای تجاری این کشور از مگس میوه مدیترانه ای اعطا شده است.

به گفته دکتر جان لوید، مدیر عامل موسسه این رقم تکمیل کننده رقم ۳.۴ میلیون دلاری است که از طرف این موسسه، دانشگاه مرداک و شرکای تحقیقاتی دیگر تامین شده است.

به اظهار وی این یک برد به نفع صنعت باغبانی ۹ میلیارد دلاری استرالیا است و به دستیابی به بازارهای کشورهای شریک تجاری که در زمینه مگس میوه مقررات سختگیرانه ای دارند کمک خواهد کرد.

وی اضافه می کند که صادرات میوه به  ژاپن و چین مستلزم ارایه مدارک و شواهدی است که نشان دهد تیمارهای پس از برداشت در از بین ردن مگس مدیترانه ای موثر بوده است.

در قالب این پروژه، آزمایشگاهی در دانشگاه مرداک تجهیز خواهد شد که کار تحقیقات سالم سازی محصولات را به انجام رساند. همچنین محققین فناوریهای جدیدی را برای تیمار و سالم سازی محصولات صادراتی یافته و روش های سالم سازی که بتوانند دستورالعمل های استاندارد برای صادرکنندگان این محصولات باشند را توسعه خواهند داد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/uEfjUu

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از طغیان آفت مگس انبه در مرکبات استان خبر داد و گفت: عملیات مقابله غیرشیمیایی در دستور کار است. کبری توکلی با ...
طرح مقابله با مگس مدیترانه‌ای در ۵۰۰ هکتار از باغ‌های کاشان تا پایان شهریور ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: این مگس یکی ...
رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است. به ...
مدیر تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: فائو امسال در خصوص سوسک حنایی خرما هشدار داده و نیاز است باغداران مراقب این آفت و همچنین مگس میوه ...
No Thoughts on پروژه ۵ میلیون دلاری استرالیا برای تحقیقات مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>