پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ملخ ها خسارتی به بخش کشاورزی وارد نکردند/ سم و آفت کش به مقدار کافی وجود دارد
15 اردیبهشت 1398 , ساعت 12:11

مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات:

ملخ ها خسارتی به بخش کشاورزی وارد نکردند/ سم و آفت کش به مقدار کافی وجود دارد

مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: تاکنون بیش از ۱۲۵ هزارو ۵۲۴ هکتار مبارزه بر علیه آفات ملخ‌های صحرایی در ۶ استان صورت گرفته که با توجه به این حجم از مبارزه، هیچ خسارتی به مزارع و باغات کشاورزی وارد نشده است.

مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: تاکنون بیش از ۱۲۵ هزارو ۵۲۴ هکتار مبارزه بر علیه آفات ملخ‌های صحرایی در ۶ استان صورت گرفته که با توجه به این حجم از مبارزه، هیچ خسارتی به مزارع و باغات کشاورزی وارد نشده است.

سید محمدرضا میر در خصوص آخرین وضعیت مقابله با ملخ‌های پرنده صحرایی بیان کرد: طبق آخرین آماری که توسط سازمان حفظ نباتات صورت گرفته، تاکنون بیش از ۱۲۵ هزارو ۵۲۴ هکتار مبارزه بر علیه آفات ملخ‌های صحرایی در ۶ استان صورت گرفته که با توجه به این حجم از مبارزه، هیچ خسارتی به مزارع و باغات کشاورزی وارد نشده است.

وی در ادامه افزود: به ترتیب استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، خوزستان و فارس دارای بیشترین حجم مبارزه با آفت ملخ بودند که استان هرمزگان با حجم ۴۱ هزارو ۶۳۰ هکتار در رتبه‌ی اول قرار دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات متذکر شد: سطح بسیار کمی از مبارزه نیز در کهکیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی طی دو روز گذشته انجام گرفت تا میزان خسارت این آفت به مزارع و باغات کشاورزی همچنان صفر باقی بماند.

میر با بیان اینکه نخستین ریزش دسته جات ملخ‌ها به مزارع کشور در تاریخ ۷ بهمن سال گذشته صورت گرفته ادامه داد: تا پایان روز گذشته تعداد این ریزش‌ها به ۱۲۶ دفعه رسیده است همچنین گفتنی است مبارزه‌ها در مکان‌هایی همچون سواحل و حاشیه خلیج فارس، بیشه زار‌ها و فضا‌های مرتعی صورت گرفته و به هیچ عنوان اجازه ورود این ملخ‌های پرنده صحرایی به مزارع و باغات داده نشده است.

وی در رابطه با روش زندگی این ملخ‌ها عنوان کرد: پس از فرود دسته جات ملخ‌های صحرایی به مکانی مناسب، در شرایط خاص آب و هوایی اقدام به جفت گیری و تخم ریزی می‌کنند و در اکثر نواحی کشور، شرایط مناسبی برای جفت گیری این ملخ‌ها وجود دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات در رابطه با تامین آفت کش‌ها و سم‌های مقابله با ملخ صحرایی گفت: هیچ مشکلی در کشور در این رابطه وجود ندارد و طبق بازدیدی که از سوی ریاست سازمان حفظ نباتات صورت گرفته، هم در کارخانه‌ها و هم در انبار‌ها این مواد به وفور وجود دارد.

میر خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود که فعالیت این ملخ‌ها تا اواسط تیر ماه سال جاری ادامه داشته باشد و پس از خنک شدن تقریبی هوا فعالیت آن‌ها تا اواخر سال جاری متوقف شود همچنین سازمان حفط نباتات و ستاد بحران آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت را دارند.

خبرگزاری میزان

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on ملخ ها خسارتی به بخش کشاورزی وارد نکردند/ سم و آفت کش به مقدار کافی وجود دارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>