پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کردستان  »   آفات کشاورزی در کردستان توسط 170 ایستگاه پیش‌آگاهی رصد می‌شود
15 اردیبهشت 1398 , ساعت 15:18

آفات کشاورزی در کردستان توسط ۱۷۰ ایستگاه پیش‌آگاهی رصد می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 170 ایستگاه پیش‌آگاهی برای رصد آفات در استان فعالیت خواهند کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۷۰ ایستگاه پیش‌آگاهی برای رصد آفات در استان فعالیت خواهند کرد.

محمدفرید سپری ظهر امروز در نخستین کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان کردستان با محوریت بررسی امهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده برگزار شد، اظهار کرد: پایش دقیق مزارع و باغات، به منظور بررسی شرایط و عوامل خسارت‌زا به منظور تعیین راهکارهای پیشگیری و کنترل از اقدامات و اولویت‌ها مهم سازمان در راستای تولید محصول سالم است.

به گفته وی، احتمال طغیان آفات در سال‌جاری وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی کردستان آمادگی لازم برای مبارزه با هرگونه آفات و امراض نباتی دارد و تا امروز در سطح یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع استان مبارزه با انواع آفات انجام شده است.

سپری افزود: ۱۷۰ ایستگاه پیش‌آگاهی برای رصد آفات در استان کردستان از سال گذشته راه‌اندازی شده و امسال نیز فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: ۲۹۵ نفر در بحث نظارت و رصد در این حوزه فعالیت دارند که ۲۵۶ نفر از این تعداد همکاران سازمانی و ۳۶ نفر هم از بخش خصوصی بکارگیری شده‌اند.

سپری تصریح کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۲۷ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان خریداری شد که نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارزآوری به استان داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این مهم حاصل همت کشاورزان و فعالیت و نظارت دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در این بخش بوده است.

سپری اذعان داشت: به دلیل بارندگی‌های مناسب وضعیت تولید گندم در کردستان نسبت‌ به سال گذشته مطلوب‌تر خواهد بود و بر همین اساس، تولید یک‌میلیون و ۱۵۲ هزار تن گندم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به دلیل رطوبت بالا احتمال بیماری زنگ زرد در مزارع گندم استان وجود دارد هر چند برای مقابله با آن برنامه‌ریزی‌ لازم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اعتباراتی که اختصاص یافت مقداری سم فسفر زرد خریداری شده و در حال حاضر مشکلی در این حوزه نداریم اما برای مقابله با مشکلات احتمالی باید ذخیره‌سازی‌هایی داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار فضا برای مبارزه با آفات نسبت به پیش‌بینی صورت گرفته باقی مانده است، گفت: برای تحقق این مهم نیاز به مشارکت کشاورزان است که اعتبار مورد نیاز حق کارگری در این بخش ۱۲۰ میلیون تومان است.

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

طرح پایش و مبارزه علیه سوسک سرخرطومی حنایی خرما به صورت خانه به خانه در مناطق آلوده شهرستان گراش در حال اجراست. شهره یاقوت مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون با وجود مشکلات متعدد و بیماری کووید ۱۹، میزان ۴۸۷ هزار و ۲۳۹ تن محصول کشاورزی صادراتی و ۴۶۶ هزار و ۵۱۷ تن ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از ادامه مبارزه با ملخ صحرایی در کازرون و سمپاشی ۷۴۰ هکتار از نقاط آلوده خبر داد. حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: مبارزه با آفت ملخ در سطح یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شد. عباس آقا علیخانی روز یکشنبه افزود: تیم های ...
No Thoughts on آفات کشاورزی در کردستان توسط ۱۷۰ ایستگاه پیش‌آگاهی رصد می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>