جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   هجوم ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع دشت مغان
15 اردیبهشت 1398 , ساعت 21:19

هجوم ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع دشت مغان

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: صدها کانون ملخ مراکشی و ایتالیایی به مراتع دشت مغان حمله کرده‌اند که با تدابیر و اقدامات به موقع جهاد کشاورزی روبه‌رو شده‌اند.

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: صدها کانون ملخ مراکشی و ایتالیایی به مراتع دشت مغان حمله کرده‌اند که با تدابیر و اقدامات به موقع جهاد کشاورزی روبه‌رو شده‌اند.

علی علایی عصر امروز در بازدید از مراتع دشت مغان از حمله صدها کانون ملخ مراکشی و ایتالیایی به مراتع دشت مغان خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه این ملخ‌ها از بدو ورود خود به منطقه مغان با تدابیر و اقدامات به موقع جهاد کشاورزی روبه‌رو شده‌اند.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از خسارت این ملخ ها، افزود: خوشبختانه این کانون ها فعلاً از سنین پایین ملخ ها تشکیل یافته و با اقدام به موقع جهاد کشاورزی و سم پاشی کانون های این آفت از خسارت ملخ ها به مزارع کشاورزان جلوگیری می‌شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد از پیگیری منابع مالی و امکانات و تجهیزات لازم برای مبارزه سریع با این آفت خبر داد و تصریح کرد: معاونت استاندار قول مساعد برای تامین این منابع را داده و جهاد کشاورزی نیز سموم، ابزار و کارشناسان خود را به منطقه فرستاده است.

علایی بیان کرد: در هفته جاری تمایم این کانون‌ها امحا خواهند شد و خطری مزارع و محصولات کشاورزان را تهدید نمی‌کند.

وی مبارزه با آفات را نیازمند کمک کشاورزان و اطلاع‌رسانی سریع کانون‌های این آفت دانست و گفت: با توجه به آثار سموم استفاده شده، کشاورزان و دامداران از چرای دام‌ها و تردد در مناطق سم‌پاشی شده تا ۱۰ روز آتی خودداری کنند.

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تهاجم ملخ به مغان استان اردبیل گفت: ملخ های منطقه مهاجر نیستند و ربطی به تهاجم ملخ های جنوب کشور ندارند، اما نگرانی ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: حمله ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع منطقه مغان در شمال استان اردبیل در چند روز اخیر با اقدام به موقع ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: حمله ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع و مزارع منطقه مغان در شمال استان اردبیل در چند روز اخیر با اقدام ...
No Thoughts on هجوم ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع دشت مغان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>