پایش ۱۳ فروشگاه عرضه سموم نباتی در ساری

سم فروشی

چاپ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فروشگاه سموم نباتی در این شهرستان مورد رصد و پایش قرار گرفتند.
به گزارش “خبر گیاه پزشکی ایران” به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی، گفت: برای پایش واحدهای فروش سموم نباتی،‌ اکیپی از کارشناسان صنعت و معدن و تجارت، شبکه بهداشت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه های عرضه سموم نباتی این شهرستان می پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار کرد: هدف از این پایش، نظارت بر توزیع سموم غیرمجاز، حذفی، تاریخ گذشته، قاچاق و کنترل عدم گرانفروشی بوده است.

این مسوول با بیان اینکه در این شهرستان ۱۷۸ فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، کارشناسان ۱۳ واحد فروش و عرضه سموم، کود و آفت کش ها را در سطح این شهرستان مورد پایش قرار دادند.

وی افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

پورفلاح با بیان اینکه کارگزارن باید کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب عرضه کنند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد، تصریح کرد: در این پایش ها، یک نفر از فروشندگان متخلف به گرانفروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.