پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, مازندران  »   پایش 13 فروشگاه عرضه سموم نباتی در ساری
16 اردیبهشت 1398 , ساعت 9:15

پایش ۱۳ فروشگاه عرضه سموم نباتی در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 13 فروشگاه سموم نباتی در این شهرستان مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ فروشگاه سموم نباتی در این شهرستان مورد رصد و پایش قرار گرفتند.
به گزارش “خبر گیاه پزشکی ایران” به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی، گفت: برای پایش واحدهای فروش سموم نباتی،‌ اکیپی از کارشناسان صنعت و معدن و تجارت، شبکه بهداشت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه های عرضه سموم نباتی این شهرستان می پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار کرد: هدف از این پایش، نظارت بر توزیع سموم غیرمجاز، حذفی، تاریخ گذشته، قاچاق و کنترل عدم گرانفروشی بوده است.

این مسوول با بیان اینکه در این شهرستان ۱۷۸ فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، کارشناسان ۱۳ واحد فروش و عرضه سموم، کود و آفت کش ها را در سطح این شهرستان مورد پایش قرار دادند.

وی افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

پورفلاح با بیان اینکه کارگزارن باید کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب عرضه کنند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد، تصریح کرد: در این پایش ها، یک نفر از فروشندگان متخلف به گرانفروشی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on پایش ۱۳ فروشگاه عرضه سموم نباتی در ساری

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>