جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   موج جدیدی از ملخ ها به فارس هجوم آوردند
16 اردیبهشت 1398 , ساعت 20:21

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی:

موج جدیدی از ملخ ها به فارس هجوم آوردند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: موج جدید از ملخ های صحرایی (دریایی) به این استان هجوم آورده اند و همین امر باعث شده تا 50 هکتار از اراضی شهرستان لامرد در جنوب فارس دو باره سمپاشی شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: موج جدید از ملخ های صحرایی (دریایی) به این استان هجوم آورده اند و همین امر باعث شده تا ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان لامرد در جنوب فارس دو باره سمپاشی شود.

حمید دبیری روز دوشنبه با اشاره به اینکه برای مقابله با ملخ صحرایی، پیشتر ۲هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس سمپاشی شد، اظهار داشت: امروز (شانزدهم اردیبهشت) برای ۵۰ هکتار دیگر از این اراضی نیز عملیات سمپاشی به صورت زمینی انجام شد.
وی اضافه کرد: در ابتدا قرار بود، این کار با استفاده از هواپیمای سمپاش صورت گیرد اما منطقه تراکم این آفت به گونه ای بود که نیازی به استفاده از هواپیمای سمپاش نبود.
دبیری ادامه داد: با توجه به میزان ملخ هایی که وارد این استان شده، سه روز زمان لازم است تا بتوان تمام مناطقی که ملخ های صحرایی به آن حمله کرده اند، سمپاشی شود.

.

سموم مبارزه با ملخ برای سایر جانواران کشنده نیست
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس، در پاسخ به این پرسش که سموم کشنده ملخ ها چه تاثیری بر سایر موجودات دارد، گفت: هر سمی بسته به نوع و میزان تاثیرگذاری می تواند خطرناک باشد اما سمومی که در سمپاشی برای مقابله با ملخ های صحرایی استفاده می شود برای سایر موجودات کشنده نیست.
دبیری تاکید کرد: سمی که برای مقابله با ملخ ها استفاده می شود تاثیرگذاری کمتری دارد و نمی تواند باعث مرگ سایر جانداران شود اما باید توجه داشت که این سم نیز همانند سایر سموم عوارض جانبی دارد.
پیشتر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز به ایرنا گفته بود: روزانه بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی این استان برای مقابله با آفت ملخ صحرایی (دریایی) سمپاشی می شود.
حسین پژمان افزود: بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی فارس رصد و پایش شده اند با این حال اگر در هر منطقه ۵۰ الی ۶۰ ملخ در هر متر مربع مشاهده شد باید مبارزه با این آفت در دستور کار قرار گیرد از این رو به شماری از شهرستان های فارس از جمله فراشبند، زرین دشت و کازرون هشدار هایی برای مقابله با ملخ داده شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفته بود: این آفت مضر برای محصولات کشاورزی از بهمن ماه ۹۷در شهرستان های لامرد و مُهر رصد و پیش بینی شد که در فروردین ۹۸ شاهد ورود موج جدیدی از این ملخ ها به استان باشیم که این پیش بینی درست بود.
ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها حدودا به ۱۵سانتی‌متر می رسد و در زمره مضرترین حشرات به شمار می آیند.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on موج جدیدی از ملخ ها به فارس هجوم آوردند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>