پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, یزد  »   گزارشی از ورود ملخ های مهاجر به یزد دریافت نشد
16 اردیبهشت 1398 , ساعت 11:47

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد:

گزارشی از ورود ملخ های مهاجر به یزد دریافت نشد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: تاکنون گزارشی از سوی گروه های دیده بانی مستقر در شهرستان ها مبنی بر ورود ملخ های صحرایی به استان دریافت نشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: تاکنون گزارشی از سوی گروه های دیده بانی مستقر در شهرستان ها مبنی بر ورود ملخ های صحرایی به استان دریافت نشد.

مرتضی فتاحی روز دوشنبه اظهار داشت: در ابرکوه و خاتم بیشترین احتمال ریزش ملخ ها نسبت به سایر نقاط استان وجود دارد.
وی افزود: اواخر هفته گذشته در سفر به این شهرستان ها نکات لازم به مسئولان و اعضای کمیته های مراقبت و پیشگیری ارائه شد.
به گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد هشت استان از ۳۱ استان با حمله ملخ روبروند، اضافه کرد: ملخ مهاجر در دنیا سابقه شبکه ای دارد و به همین دلیل مرکز تحقیقات ملخ در رم ایتالیا زیرنظر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) فعالیت دارد و هر سال هشدارهای لازم را می دهد.
فتاحی تأکید کرد: این آفت از طریق باد جابه جا می شود و از مردم تقاضا داریم اگر در منطقه ای ، هجوم ملخ را مشاهده کردند، اطلاع دهند تا گروه های همراه با امکانات و سمپاش ها اعزام شوند.
ملخ‌های صحرایی که از مضرترین انواع ملخ‌ها هستند، در دسته‌های چند صد هزار تایی، میهمان ناخوانده استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان شدند و در سر راه خود به هرگونه سرسبزی هجوم می‌برند، می‌خورند و پیشروی می‌کنند.
معمولاً ملخ‌ها از سوی صحرای آفریقا روانه شبه جزیره عربستان و مواقعی که کنترل نشوند، راهی ایران می‌شوند؛ امسال کشورهای واقع در منطقه در مهار این آفت موفق نبودند.
زمین‌های قابل‌کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ، کاهش بارندگی و طرح توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، ۱۱۶ هزار هکتار آن کشت می‌شود.
سالانه افزون بر یک‌میلیون و ۶۲۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی به همت ۷۶ هزار بهره‌بردار در این حوزه تولید می‌شود که شامل ۷۹۰ هزار تن محصول زراعی و باغی و ۴۶۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای و ۳۸۰ هزار تن محصول دامی است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on گزارشی از ورود ملخ های مهاجر به یزد دریافت نشد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>