پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   ملخ های مهاجم به گچساران رسیدند
20 اردیبهشت 1398 , ساعت 23:46

ملخ های مهاجم به گچساران رسیدند

ملخ های مهاجم که بهمن ماه سال گذشته از کشور‌های حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان های جنوب شرق کشور شده بود به شهرستان گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد رسیدند.

ملخ های مهاجم که بهمن ماه سال گذشته از کشور‌های حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان های جنوب شرق کشور شده بود به شهرستان گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد رسیدند.

ملخ های مهاجر پیش از این در هفت استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان مشاهده شده بود.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملخ مهاجر در ۲۰۰ هکتار از مراتع منطقه باباکلان از توابع شهرستان گچساران شناسایی شده که در حال ساماندهی نیروها برای اعزام به منطقه برای مبارزه و سمپاشی هستیم.
حسین لایقی مطلق روز جمعه افزود: ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع این استان در مرز استان های جنوبی برای وجود ملخ صحرایی پایش شده است.
حسین لایقی مطلق اظهار داشت: در ۱۵۰ هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد که به میزان کم ملخ صحرایی مشاهده شده بود سمپاشی و مبارزه انجام شد.
لایقی منطلق ادامه داد: ضروری است کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها اطلاع رسانی کنند.
وی گفت:آمادگی و تجهیزات لازم برای مبارزه با ملخ صحرایی در سطح مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد در صورت شناسایی وجود دارد.
.

ملخ های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف های هرز را می خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‎ تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه های مختلف ازجمله جنگل ها، باغهای میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می شوند.
استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on ملخ های مهاجم به گچساران رسیدند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>