پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کهگیلویه و بویراحمد  »   ورود ملخ ها به مراتع گچساران + تصاویر
20 اردیبهشت 1398 , ساعت 16:59

مدیرکل کنترل آفات وزارت جهاد کشاورزی

ورود ملخ ها به مراتع گچساران + تصاویر

ملخ‌های مهاجم وارد بخش‌هایی از شهرستان گچساران شدند

ملخ‌های مهاجم وارد بخش‌هایی از شهرستان گچساران شدند.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی وکنترل آفات سازمان حفظ ورود ملخ ها به مراتع گچساراننباتات وزارت جهاد کشاورزی در گچساران گفت: ریزش ملخ صحرایی از بهمن ماه از کشور‌های شبه جزیره عربستان، امارات، عمان و کشور عربستان وارد ایران شده است.
آهنگران با بیان اینکه ملخ‌های مهاجم تا پیش از این در هفت استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان مشاهده شده افزود: اخیرا این ملخ در منطقه بی بی حکیمه شهرستان گچساران استان کهگیلویه وبویر احمد مشاهده شده و ردیابی‌ها نشان داده شده که این آلودگی‌ها بایستی سریعا تحت کنترل قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه این ملخ به سرعت رشد کنند گفت: در گچساران اگر تا ۲۰ روز آینده کنترل مناسب در مورد این آفات داشته باشند، به بحران تبدیل نمی‌شود.
مدیرکل دفتر پیش آگاهی وکنترل آفات سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:این آفت فعلا در مراتع وجود دارند وهنوز وارد مزارع وباغات نشده اند.
آهنگران اضافه کرد: تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار از مراتع استان‌هایی که ملخ وارد آن‌ها شده سم پاشی شده است.
وی از مردم وکشاورزان خواست برای مبارزه با این آفت پای کار بیایند و اگر جایی هم این آفت را مشاهده کردند سریعا به مدیریت جهاد کشاورزی یا مراکز خدمات گزارش کنند تا مبارزه به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام شود.
مدیرکل دفتر پیش آگاهی وکنترل آفات سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت:این آفت اگر امسال کنترل شود، سال بعد با جمعیت خیلی محدودی روبرو هستیم که کنترل آن کار راحت تری خواهد بود.
آهنگران افزود: شرایط دمایی بر روی این آفت تاثیری ندارد، چون فقط به یک فضای سبز نیاز دارند والان هم با توجه به بارندگی‌هایی که داشتیم در مراتع وکوهستان‌ها شرایط مساعد است و در هر زمانی که گیاهان مراتع خشک بشود ملخ‌ها به طرف باغات ومزارع هجوم می‌آورند که ضروری است هرچه سریع‌تر در مراتع زمین گیر شوند.

ورود ملخ‌ها به مراتع گچساران
ورود ملخ‌ها به مراتع گچساران
ورود ملخ‌ها به مراتع گچساران
ورود ملخ‌ها به مراتع گچساران
ورود ملخ‌ها به مراتع گچساران
خبرگزاری صدا وسیما

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on ورود ملخ ها به مراتع گچساران + تصاویر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>