پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, تهران  »   هجوم میلیون ها قطعه پروانه به شهرستان های جنوب شرق تهران
19 اردیبهشت 1398 , ساعت 15:58

هجوم میلیون ها قطعه پروانه به شهرستان های جنوب شرق تهران

هجوم میلیون ها قطعه پروانه به مناطق شهری و روستایی شهرستان های جنوب شرق استان تهران، صحنه های زیبایی از حضور این حشره را در اکثر مناطق این شهرستان ها به وجود آورده است.

هجوم میلیون ها قطعه پروانه به مناطق شهری و روستایی شهرستان های جنوب شرق استان تهران، صحنه های زیبایی از حضور این حشره را در اکثر مناطق این شهرستان ها به وجود آورده است.

از اواسط هفته جاری، میلیون ها قطعه از گونه ای پروانه به شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین، صحنه های زیبایی را از حضور این حشره در مناطق شهری و روستایی به ویژه بوستان ها، مزارع و تاغزارهای شهرستان به وجود آورده است که البته با نگرانی برخی از کشاورزان نیز همراه بوده است و برخی از این افراد قصد دارند که با سم پاشی، با آن مبارزه کنند.

.
این پروانه آفت نیست
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شده که این پروانه آفت نیست و نباید از بابت حضور آن ها در مناطق شهری و روستایی نگران بود.
منصور گل محمدی افزود: پس ازبررسی منابع مختلف مشخص شده که این پروانه آفت هیچگونه درخت و درختچه مثمر و زینتی نمی باشد بلکه در زنجیره غذایی می تواند به عنوان خوراک پرندگان قرار گرفته و به گرده افشانی نیز کمک کند.
وی تصریح کرد: در مناطق کویری و در زمان شکوفه دادن درختچه های گز، میلیون ها قطعه پروانه در این مناطق حضور پیدا کرده اند که در سال های اخیر بی سابقه است.

.
پروانه های روزپر خطری برای گیاهان ندارند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز با اشاره به روزپر بودن این گونه از پروانه ها گفت: این گونه از پروانه ها به دلیل روزپر بودن، آفت محصولات زراعی محسوب نمی شوند و نیازی به مبارزه با آن نیست.
محمدحسین تاجیک اظهار داشت: هم اکنون تعداد زیادی از این پروانه ها در مزارع کلم حضور دارند که هیچ گونه آسیبی به مزارع وارد نمی کند.


کشاورزان از مبارزه به این پروانه پرهیز کنند
رئیس اداره محیط زیست شهرستان قرچک نیز گفت: با بررسی های صورت گرفته، این پروانه ها مهاجر نیستند چرا چه تاکنون گزارشی از استان های مجاور در خصوص هجوم پروانه ها گزارش نشده است.
محمد طاهر ظاهری افزود: بارندگی های اخیر و پوشش گیاهی بسیار مناسب دشت باعث افزایش تعداد این گونه از حشره شده که بسیار زیبا است و به هیچ عنوان آفت حساب نمی شود.
شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در امتداد یکدیگر قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

زاگرس رشته‌کوهی است که از غرب تا جنوب‌غربی ایران امتداد دارد. حیات وحش منطقه زاگرس اگر نه بی‌نظیر که کم‌نظیر است، به‌گونه‌ای که این منطقه وسیع یکی از مراکز شناخته‌شده جهان از نظر ...
کوچه و خیابان های شهر بجنورد پر از پروانه‌های زیبا و رنگارنگ شده است این میهمانان زیبا و دوست داشتنی در سراسر شهر به این سو و آن سو پرسه می‌زنند....
مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه شهروندان یزدی از حضور پروانه‌ها در سطح شهر نگرانی خاصی نداشته باشند گفت: پروانه‌های سطح شهر یزد نه برای کشاورزی و نه برای سلامتی ...
تصاویر پرواز پروانه ها در آسمان شهر سمنان را نشان می دهد. رنگین بانو با نام علمی Venessa cardui نوعی پروانه رنگی است تعداد زیادی از آنها در حال حاضر در شهرهای مختلف ...
No Thoughts on هجوم میلیون ها قطعه پروانه به شهرستان های جنوب شرق تهران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>