پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون در ۱۶۴ هزار هکتار انجام شده است
20 اردیبهشت 1398 , ساعت 8:44

مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون در ۱۶۴ هزار هکتار انجام شده است

در نشست شورای مدیریت بحران استان کرمان، تازه ترین اقدامات در زمینه مبارزه با آفت ملخ صحرایی بررسی و از اقدامات به موقع استان در این زمینه تقدیر شد.

در نشست شورای مدیریت بحران استان کرمان، تازه ترین اقدامات در زمینه مبارزه با آفت ملخ صحرایی بررسی و از اقدامات به موقع استان در این زمینه تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست دکتر محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با تقدیر از برنامه ریزی خوب نهادهای ذی ربط در استان کرمان برای مبارزه با آفت ملخ گفت تاکنون ۱۶۴ هزار هکتار از اراضی کشور برای مبارزه با ملخ سمپاشی شده است که حدود ۲۵ درصد آن در استان کرمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تقریبا دو میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ ها به استان کرمان اختصاص یافت گفت: جنوب استان کرمان یکی از کانون های تجمع ملخ های صحرایی است که از سه سال قبل این آفت در آنجا مشاهده و همزمان کار سمپاشی آغاز شده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام اینکه احتمالا تا آخر تیرماه امسال باید با این آفت همچنان مبارزه کنیم گفت: پیش بینی ما مبارزه در سطح ۳۴۵ هزار هکتار از اراضی شش استان کشور است که ۸۸ هزار هکتار ان در استان کرمان قرار دارد.

در این نشست، استاندار کرمان هم گفت: گرچه حجم هجوم ملخ ها به استان کرمان زیاد بود اما با تلاش نهادهای مختلف خسارت زیادی وارد نشده است.

اقای فدایی افزود: قبل از تصویب و تخصیص اعتبارات از سوی کشور از خزانه استان اعتباری را در اختیار جهاد کشاورزی شمال و جنوب قرار دادیم تا کار سمپاشی به موقع آغاز شود.

استاندار کرمان همچنین گفت برای توسعه کار سمپاشی زمینی باید پنجاه دستگاه خودروی کمک دار تهیه شود که از امکانات سایر ادارات و نهادهای نظامی آن را تامین می کنیم.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون در ۱۶۴ هزار هکتار انجام شده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>