پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   ملخ ها مهمان ناخوانده خانه های مردم روستاهای گناوه شدند
19 اردیبهشت 1398 , ساعت 19:57

ملخ ها مهمان ناخوانده خانه های مردم روستاهای گناوه شدند

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: وضعیت چندین روستا از جمله 'بهمنیاری' و 'تاجملکی' از لحاظ وفور ملخ های صحرایی بحرانی شده به گونه ای که دراین مناطق به منازل مردم وارد شده اند.


مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: وضعیت چندین روستا از جمله ‘بهمنیاری’ و ‘تاجملکی’ از لحاظ وفور ملخ های صحرایی بحرانی شده به گونه ای که دراین مناطق به منازل مردم وارد شده اند.
امان الله حیدری روز پنجشنبه افزود: به رغم اینکه مبارزه با پوره های ملخ بجد دردست اجراست اما شرایط ایجاب می کند که با همکاری مردم روند سمپاشی سرعت بیشتری بگیرد و در خود روستاها نیز انجام شود.
وی اظهارداشت: با تلاش نیروهای جهاد و کمک های ادارات و مردم ، ملخ ها در سطح مزارع و باغ ها کنترل شده اما هم اینک وارد چندین روستا شده اند.
وی گفت: باوجود اینکه ۱۸۰۰ هکتار از کانون های آلوده به پوره های ملخ در شهرستان گناوه شناسایی و سمپاشی شد، اما روند زاد و ولد آنها طوری است که پس از هر سمپاشی مجدد جایگرین می شوند.
مدیر جهادکشاورزی گناوه افزود: هم اینک بیشتر روستاهای شهرستان درگیر وجود پوره ها و ملخ های بالدار هستند که اگر مردم برای ازبین بردن آنها همکاری نکنند وضعیت بحرانی تر خواهد شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از شهرستانهای درگیر از ملخ های صحرایی در کشور است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
این روزها شاهد اخبار زیادی در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع و صدمه زدن آن‌ها به محصولات کشاورزی هستیم. با توجه به فرارسیدن فصل گرم ( که فصل برداشت محصول است) این ماجرای ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
No Thoughts on ملخ ها مهمان ناخوانده خانه های مردم روستاهای گناوه شدند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>