پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ستاد مبارزه با قاچاق میوه تشکیل شد
21 تیر 1395 , ساعت 9:49

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

ستاد مبارزه با قاچاق میوه تشکیل شد

به گفته معاون وزیر کشاورزی سختگیری و جدیت برای برخورد با متخلفان و قاچاقچیان میوه در سال جاری بیشتر شده است

واردات میوه‌های قاچاق که از سال گذشته خبرساز شد و دردسرهایی برای تولیدکنندگان و تولیدات ایرانی درست کرده بود، با پیگیری وزارت کشاورزی و دیگر دستگاه‌های متولی پیگیری شد و به گفته معاون وزیر کشاورزی سختگیری و جدیت برای برخورد با متخلفان و قاچاقچیان میوه در سال جاری بیشتر شده است.

محمد علی طهماسبی در این باره اظهار کرد: امسال از نظر شرایط اقلیمی وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته وجود دارد و برآوردهای اولیه نشان از تولید مناسب انواع محصولات باغی و میوه دارد و هیچ نیازی به واردات میوه نداریم.

وی با بیان اینکه مانند سال گذشته تنها موز، آناناس، نارگیل و انبه مجوز واردات دارند، افزود: میوه های مجاز هم برای واردات باید ضمن اخذ مجوز از دستگاه های نظارتی مانند سازمان حفظ نباتات تاییدیه قرنطینه ای دریافت کنند و وجود دیگر میوه های خارجی در بازار می‌تواند نشان دهنده قاچاق آنها باشد که دستگاه‌های متولی باید با آن برخورد کنند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بسیج همگانی دستگاه‌های متولی برای برخورد جدی‌تر با قاچاق میوه در سال جاری ادامه داد: امسال با توجه به نام گذاری مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی و تاکیدات ایشان و رئیس جمهور مبنی بر برخورد جدی با پدیده قاچاق میوه و حمایت از تولید داخلی همه دستگاه های متولی جدی تر از سال گذشته به این مسئله ورود پیدا کرده اند؛ به گونه ای که ستادی زیر نظر معاونت مبازره با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و دستگاه های زیربط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت جهاد کشاورزی و غیره در آن حضور دارند.

طهماسبی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی به صورت جدی به پرونده میوه های قاچاق ورود پیدا کرده و تاکنون با متخلفان زیادی برخورد کرده است؛ به گونه ای که امروز نیز پرونده ای را در این زمینه  پیگیری  کرده و به نتیجه رساند.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی همچنان پیگیر جلوگیری از ورود غیر قانونی میوه های قاچاق و برخورد با متخلفان از طریق دستگاه‌های متولی است و از تولیدکنندگان و تشکل های آنان می خواهیم ضمن مشارکت در این زمینه اگر اطلاعاتی درباره قاچاق میوه دارند آن را در اختیار نیروی انتظامی یا دیگر دستگاه های متولی قرار دهند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/QKQoOd

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: سه ماه نخست امسال 47 فروشگاه عرضه سموم نباتی پایش و دو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ...
سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با قاچاق محصولات کشاورزی به کشور باید جدی تر برخورد شود. محمد علی طهماسبی با بیان اینکه قاچاق آفتی است که ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند گفت: ۱۷ مورد پرونده قاچاق به جهاد کشاورزی ارجاع داده شده است. شهرام پرورش ظهر امروز ...
گردو یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین محصولات خشکباری و روغنی در جهان محسوب می‌شود، به طوری که 1.2 میلیون هکتار سطح زیر کشت گردو در جهان بوده و سالانه 3 میلیون و 400 هزار ...
No Thoughts on ستاد مبارزه با قاچاق میوه تشکیل شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>