جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   جهاد کشاورزی بوشهر مردم را برای مبارزه با ملخ ها فراخواند
19 اردیبهشت 1398 , ساعت 20:21

جهاد کشاورزی بوشهر مردم را برای مبارزه با ملخ ها فراخواند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به گستره وسیع و حجم حمله ملخ ها به مناطق مختلف این استان همکاری مردم برای مبارزه با این آفت ضروری است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به گستره وسیع و حجم حمله ملخ ها به مناطق مختلف این استان همکاری مردم برای مبارزه با این آفت ضروری است.

خسرو عمرانی روز پنجشنبه افزود: در زمان حاضر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آخرین نقطه شمالی این استان در مرز مشترک دیلم با استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تا شهرستان دیر در جنوب درگیرمبارزه با ملخ های صحرایی است.
وی اضافه کرد: تاکنون تنها شهرستان های کنگان، جم و عسلویه در جنوب استان آلوده به آفت ملخ صحرایی نشده اند و بیشترین سطح آلودگی درشهرستان های دیلم و دشتستان است.
وی بیان کرد: با توجه به گستردگی و صعب العبور بودن مناطق و حجم بالای آلودگی حضور مردم در کنار نیروهای جهاد کشاورزی استان برای سمپاشی در وسعت بیشتر ضروری است.
عمرانی ادامه داد: مردم باید در تامین تراکتور، سمپاش و نیروی کار سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند برای این کار می توانند به مراکز جهاد کشاورزی بویژه مراکز مربوط به نقاط آلوده مراجعه کنند.
وی گفت: دستگاه‌هایی مانند سمپاش پشت تراکتوری و فرغونی برای اقدامات مبارزه ای مورد نیاز است و انتظار می رود شهرداری ها و دهیاری ها بویژه با امکانات خود به کمک جهاد کشاورزی بیایند.
عمرانی یادآور شد: در زمان حاضر ۲۵ اکیپ سمپاش دراستان بوشهر در مبارزه با آفت ملخ فعال و تاکنون ۹ هزار لیتر سم مصرف شده است.
وی اضافه کرد: افزون براین چهار عدد دستگاه سمپاش یو وی ال از سازمان حفظ نباتات کشور و استان فارس فردا برای مبارزه به دستگاه های سمپاش استان بوشهر افزوده می شود.
عمرانی یادآور شد: نخستین خسارت ناشی از حمله ملخ ها در استان بوشهر به صورت خیلی محدود روز گذشته در سطح باغی از نخیلات شهرستان گناوه گزارش شد.
وی تاکید کرد: همه تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر این است که با استفاده از توان مردم بویژه در مناطق آلوده استان به مرحله خسارت وارد نشویم و از هجوم دسته های ملخ به استان های همجوار نیز جلوگیری شود.
عمرانی با بیان اینکه احتمال آلودگی بیشتر مناطق در مهرماه به آفت ملخ صحرایی وجود دارد گفت: با توجه به وجود احتمال ورود دسته های جدید این آفت به کشور، همکاری همه دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم برای مبارزه ضروری است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر تنها ۱۰ روز فرصت مبارزه با پوره های ملخ ها وجود دارد و پس از آن دیگر از دسترس خارج می شوند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر همه نیروهای این سازمان پای کار هستند و با توجه به دستور استانداری و همکاری سازمان برنامه و بودجه با وجود همه تنگناها ولی مشکلی در زمینه تامین مالی وجود نداشته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال ورود ملخ های صحرایی به مناطق مسکونی وجود دارد انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان در این زمینه بیشتر رصد کنند.
عمرانی اضافه کرد: در مرحله نخست مبارزه با ملخ های صحرایی در استان بوشهر در سطح ۲هزار و ۱۰۰ هکتار و در این مرحله پیش بینی ۱۵هزار و ۴۰۰ هکتار مبارزه شده بود که تاکنون نزدیک به ۱۷هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه و سمپاشی صورت گرفته است.
وی گفت: براساس اعلام سازمان فائو در حالت خوشبینانه ملخ‌ها ۴ یا ۵ سال آینده مهمان استان بوشهر هستند این ملخ‌ همه گیاهان سر راه خود را می ‌خورند.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

موج دوم هجوم ملخ های صحرایی به ایران در سال زراعی جاری به علت تغییرات دما با تاخیر و از نیمه دوم اسفندماه آغاز می شود. مدیرکل دفتر مبارزه ...
مدیر جهادکشاورزی حاجی‌آباد از ردیابی ۱۷۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی مهاجر خبر داد و گفت: از اواخر فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از ...
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: تمامی دستگاه‌های مرتبط برای مقابله تا پایان فصل هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی شهرستان حاجی آباد در آمادگی کامل خواهند بود....
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: مبارزه با ملخ های صحرایی در این شهرستان نیازمند 300 میلیون تومان اعتبار است تا بتوان علاوه بر جبران هزینه های گذشته فعالیت ...
No Thoughts on جهاد کشاورزی بوشهر مردم را برای مبارزه با ملخ ها فراخواند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>