پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   شیر سوسک پاسخی برای دنیای گرسنگان
11 مرداد 1395 , ساعت 10:38

شیر سوسک پاسخی برای دنیای گرسنگان

دانشمندان می‌گویند که چه‌بسا شیر سوسک ابرغذای دنیای ما باشد. به گزارش وب‌سایت ساینس الرت محققان موفق به شناسایی بلورهای پروتئین‌ در سوسک شده‌اند که چهار برابر بیشتر از شیر گاو مغذی است.

این پروتئین‌ها به شکل کریستال‌هایی در قسمت میانی مجاری هاضمه سوسک‌ها یافت می‌شوند. این محققان عقیده دارند شاید این ماده پاسخی برای گرسنگی فزاینده جهان پر جمعیت ما باشد.

با آنکه سوسک‌ها در واقع شیر ندارند، اما دیده شده که سوسک‌های مادر به بچه‌های خود این بلورهای حاوی پروتئین را می‌دهند.

شیر حشرات خود پدیده‌ای شگفت‌آمیز است؛ اما شگفت‌آمیزتر اینکه شیر سوسک سه برابر شیر بوفالو انرژی دارد. شیر بوفالو از شیر گاو هم انرژی بیشتری دارد.

از آنجا که «دوشیدن» سوسک برای به‌دست آوردن این شیر، گزینه عملی نیست، تیمی از دانشمندان در یک موسسه تحقیقاتی در هند مشغول آزمایش برای تولید این پروتئین در خارج از بدن سوسک هستند.

به گزارش مترو، دکتر سانچاری بانرجی، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «این بلورها مانند یک غذای کامل شامل پروتئین،‌ چربی و قند هستند. اگر به توالی پروتئین‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که آنها حاوی اسیدهای آمینه حیاتی برای بدن هستند.»

یکی دیگر از ویژگی‌های شیر سوسک این است که این بلورها، هنگام هضم، پروتئین‌های بیشتری برای ادامه گوارش تولید می‌کنند.

دکتر سوبرامانیان رامزوامی، یکی دیگر از محققان این پروژه عقیده دارد که برای افرادی که از کمبود پروتئین و گرسنگی رنج می‌برند، این غذای تازه می‌تواند نجات‌بخش باشد؛ چرا که همه عناصر یک غذای کامل را در بر دارد.

رادیو فردا

مطالب مرتبط

No Thoughts on شیر سوسک پاسخی برای دنیای گرسنگان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>