پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   2.5 تن خمیر مبارزه با آفت کرم خراط در مراغه توزیع شد
21 اردیبهشت 1398 , ساعت 13:47

مدیرجهاد کشاورزی مراغه

۲.۵ تن خمیر مبارزه با آفت کرم خراط در مراغه توزیع شد

مدیرجهاد کشاورزی مراغه از اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط در بیش از 100 هکتار از اراضی و باغات زیرکشت گردوی در این شهرستان خبرداد و گفت: در این راستا 100 عدد تله فرمونی و 2.5 تن خمیر در بین کشاورزان توزیع شده است.


مدیرجهاد کشاورزی مراغه از اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط در بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی و باغات زیرکشت گردوی در این شهرستان خبرداد و گفت: در این راستا ۱۰۰ عدد تله فرمونی و ۲.۵ تن خمیر در بین کشاورزان توزیع شده است.

اسماعیل کریمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مبارزه بیولوژیک با این آفت و پیشگیری و جلوگیری از تکثیر و تولید مثل آفت کرم خراط در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.
وی گفت: تله های فرمونی برای شکار انبوه، بر روی درختان گردو نصب شده و آثار پیشگیرانه و موثر آن تا اواخر فصل تابستان باقی خواهد ماند.
وی اضافه کرد: همچنین برای مبارزه بهتر و موثر، خمیر سمی ویژه در سوراخ های تنه درختان گردو استفاده می شود.
کریمی گفت: آبیاری مناسب و به موقع، تغذیه اصولی و بهره گیری از شیوه های مبارزه بیولوژیک از راه های موثر در از بین بردن این آفت در درختان گردو است.
وی افزود: در راستای پیشگیری از گسترش این آفت و نیز مبارزه با آن، کلاس ها و دوره های آگاه سازی در کنار ارائه راهکارهای عملی و توزیع فرمون و خمیر در اراضی باغی این شهرستان توسط جهاد کشاورزی در حال اجراست.
«کرم خراط» حشره پروانه ای با بال های سفید و لک های گرد متمایل به آبی و لاروهای زرد رنگ با تعداد زیادی نقاط سیاه است که بیشتر تنه و ساقه درختان سیب، زیتون و گردو را از درون جویده و به محصولات خسارت می زند.
این کرم از تنه وارد درخت می شود و در صورتی که به شاخه برسد، مبارزه با آن تقریبا غیرممکن می شود.
حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی مراغه زیرکشت درختان گردو قرار داشته و این شهرستان یکی از قطب های تولید این محصول در آذربایجان شرقی به شمار می رود.
مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و ۲۵ درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود.
حدود ۲۱ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد و هر سال بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع میوه از آنها برداشت می شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره علت خشک شدن تعدادی از درختان در سطح بوستان‌های جنگلی و شهری توضیح داد. علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از طغیان آفت مگس انبه در مرکبات استان خبر داد و گفت: عملیات مقابله غیرشیمیایی در دستور کار است. کبری توکلی با ...
پژوهشگران جهاددانشگاهی تهران موفق به بومی‌سازی روشی برای تولید فرمون های جنسی حشرات با هدف مبارزه با آفت‌های کشاورزی شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کشاورزان با این روش ...
ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : ...
No Thoughts on ۲.۵ تن خمیر مبارزه با آفت کرم خراط در مراغه توزیع شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>