پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   هجوم ملخ ها به آق قلا در استان سیل زده گلستان
21 اردیبهشت 1398 , ساعت 19:02

هجوم ملخ ها به آق قلا در استان سیل زده گلستان

با فروکش کردن جریان سیل در آق قلا و از دیگر سو شدت یافتن گرما؛ این بار ملخ ها به این خطه آسیب دیده استان گلستان هجوم آوردند.

با فروکش کردن جریان سیل در آق قلا و از دیگر سو شدت یافتن گرما؛ این بار ملخ ها به این خطه آسیب دیده استان گلستان هجوم آوردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آق قلا امروز شنبه در این باره گفت: تاکنون ۵۵۰ هکتار از مراتع آلوده شهرستان به ملخ از نوع مراکشی توسط اکیپ کارشناسی مورد سمپاشی قرار گرفت.
علی اکبر عرب احمدی افزود: مبارزه با ملخ های مراکشی از اواخر فروردین ماه در اراضی و مراتع آق قلا آغاز شده و تا ۵ خرداد ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در ادوار گذشته سمپاشی برای از بین بردن ملخ ها ۲۵ اردیبهشت به پایان می رسید اما به دلیل بارندگی زیاد امسال و سرسبزی مراتع، سمپاشی تا خرداد به طول خواهد انجامید.
مدیر جهاد کشاورزی آق قلا افزود: با وجود ورود ملخ ها به مزارع شهرستان، طغیان غیرقابل کنترل در اراضی منطقه مشاهده نشده و کارشناسان در حال شناسایی روزانه کانون حضور و زمان خروج این حشره از تخم برای سمپاشی هستند.
به گفته وی در زمان حاضر اکیپ های سمپاشی در مناطق قره قرکوچک و قره قربزرگ آق قلا و مراتع پیرامونی آن در حال فعالیت هستند.
گفتنی است عمده مناطق فعالیت آفت ملخ مهاجر مراکشی در استان گلستان مراتع واقع در مناطق قره قربزرگ و کوچک آق قلا است.
در استان گلستان ۸۶۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۹۰ هزار هکتار آن در حوزه شهرستان آق قلا واقع است.
ملخ مراکشی یکی از مهمترین گونه های ملخ زیان آور در ایران بوده و در نقاط خشک و نیمه صحرایی کشور به مراتع، مزارع غلات و صیفی حمله کرده و آسیب وارد می کند.
علاوه بر مبارزه شیمیایی، نوعی پرنده به نام سار گلوسرخ نیز از دشمنان بیولوژیکی این آفت به شمار می رود.
آق قلا در شمال گرگان بین جنگل های جنوب و بیابان های شمال گلستان واقع شده بطوریکه بخشی از مساحت این شهرستان را دشت و مراتع و بخش دیگر آن را بیابان شوره زار تشکیل می دهد.

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغهای پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، مدیر ...
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: مزارع روستا‌های ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزار تایی از ملخ‌های مهاجر مراکشی قرار گرفتند که از سمت مراتع شهرستان سمیرم ...
ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد سمیرم حمله کردند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار ...
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع تنگه ماهور شهرستان مروست در سطحی معادل سه هزار هکتار مشاهده شدند. مرتضی فتاحی افزود: این نوع ...
No Thoughts on هجوم ملخ ها به آق قلا در استان سیل زده گلستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>