پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   نیاز اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریالی برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی
22 اردیبهشت 1398 , ساعت 13:08

نیاز اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریالی برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی از نیاز اعتباری جدید به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای ادامه مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان های کشور خبر داد.

به گزارش ” خبر گیاه پزشکی ایران” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس سید محمد موسوی گفت: بر اساس گزارش سازمان حفظ نباتات کشور، نیاز اعتباری جدید را با امضای وزیر جهاد کشاورزی به وزارت کشور برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی اعلام خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت مبارزه با این آفت خطرناک، اعتبار جدید ریالی که حداقل نیاز اعتباری لازم برای اجرای عملیات مقابله با ملخ صحرایی است با فوریت تخصیص یابد.

موسوی با بیان این که در فاز نخست، وزارت جهاد کشاورزی ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای پشتیبانی از عملیات مقابله با آفت صحرایی از وزارت کشور در خواست کرده بود، خاطرنشان کرد: از این مبلغ درخواستی با یکصد میلیارد ریال آن موافقت شد که از طریق سازمان برنامه و بودجه در دستور کار دولت قرار گرفت و به تصویب هیات وزیران رسید و امیدواریم به سرعت این مبلغ تخصیص داده شود.

وی افزود: بنا به گزارشات سازمان فائو، گسترش شیوع آفت ملخ صحرایی را در هشت استان کشور داریم و از این رو نیاز به حمایت اعتباری خاص برای مقابله با این آفت و جلوگیری از خسارات به اراضی زراعی ،باغی و منابع طبیعی است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با اشاره به این که تمام ظرفیت ها، امکانات و توان نرم افزاری و سخت افزاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با ملخ صحرایی بکار گرفته شده است، اذعان داشت: نزدیک به ۵۰۰ دستگاه ماشین سمپاش، ۱۰ فروند هواپیما و حدود یک هزار کارشناس و نیروی عملیاتی در عملیات مقابله با آفت ملخ صحرایی در هشت استان کشور شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، خوزستان، جنوب فارس و بخشی از خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویر احمد مشارکت دارند.

مطالب مرتبط

No Thoughts on نیاز اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریالی برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>