پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان جنوبی  »   افزایش دمای هوا سبب ریزش خرما در طبس‌
21 تیر 1395 , ساعت 11:35

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:

افزایش دمای هوا سبب ریزش خرما در طبس‌

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از فراهم شدن زمینه‌های صادرات میوه‌های گرمسیری کشور خبر داد وگفت: سال گذشته ۱۷۰ هزار تن خرما از کشور صادر و گرمای هوا سبب ریزش خرمای طبس شد.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از فراهم شدن زمینه‌های صادرات میوه‌های گرمسیری کشور خبر داد وگفت: سال گذشته ۱۷۰ هزار تن خرما از کشور صادر و گرمای هوا سبب ریزش خرمای طبس شد.

ابوالقاسم حسن‌پور عصر یکشنبه در بازدید از نخلستان‌های طبس گلشن در خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال دمای هوا سبب ریزش میوه‌هایی از جمله خرما در شهرستان طبس شده است.

وی افزود: خرمای منطقه طبس از کیفیت بالایی برخوردار بوده که به علت تولید آن در منطقه‌ای با گرمای شدید و رطوبت کم از نظر ارزش غذایی مطلوب تری نسبت یه دیگر نقاط کشور برخوردار است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سال ۹۳ واردات مرکبات به کشور ممنوع شده و سالانه ۸ میلیون تن میوه گرمسیری در کشور تولید می‌شود.

حسن پور با بیان اینکه  باغ‌های کشور  ۲.۵ میلیون هکتار است  بیان کرد: از این میزان ۱۷ میلیون  محصولات باغی تولید می شود که ۸ میلیون تن محصولات گرمسیری شامل ۴.۵ میلیون تن مرکبات، یک میلیون تن خرما و یک میلیون تن انار است.

وی بیان داشت: سال گذشته ۱۷۰ هزار تن خرما از کشور صادر شد که اصلاح نخلیات و فراهم شدن زمینه لازم برای صادرات میوه‌های گرمسیری کشور از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش دما موجب ریزش خرما در شهرستان‌ها به ویژه طبس شده  و خرمای این منطقه به دلیل  گرمای زیاد و رطوبت کم بهترین خرماست.

حسن‌پور افزود: کاهش رطویت،گرما و سبب آسیب چوبخار در نخل های طبس شده که باید برای مقابله با آن به بهره‌برداران آموزش های لازم داده شود.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/LvTQFJ

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

نخلداران آبادان و خرمشهر مراقب کنه تارتن خرما باشند. حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: با افزایش دمای هوا در خرداد، آفت کنه تارعنکبوتی یا گرد آلود خرما ...
رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: ایران با کشورهای کویت و عراق برای مبارزه با آفت موسوم به 'سرخرطوم حنایی' که سلامت درختان خرما را تهدید می کند، همکاری می کند. محمدعلی باغستانی، سه شنبه در نشست ...
رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: برداشت خرمای دیمی ارگانیک در هشت هکتار از اراضی کشاورزی منطقه چاه عروس ابوزید آباد آران و بیدگل آغاز شد. حسین فتاحی روز سه شنبه در گفت و ...
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل از به بار نشستن محصول خرمای دیمی ارگانیک در ابوزید آباد این شهرستان و شروع برداشت از اواخر شهریور ماه جاری خبر داد. حسین فتاحی در این باره اظهار داشت: ...
No Thoughts on افزایش دمای هوا سبب ریزش خرما در طبس‌

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>