پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی  »   خسارت 81 میلیارد تومانی سفیدک انگور در خراسان شمالی
20 تیر 1395 , ساعت 14:46

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

خسارت ۸۱ میلیارد تومانی سفیدک انگور در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این آفت سبب خزان زودرس و کاهش میزان تولید این محصول شد .

سفیدک (داخلی) انگور به تاکستان های خراسان شمالی ۸۱ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این خبر گفت: این آفت سبب خزان زودرس وکاهش میزان تولید این محصول شد .
محمدجواد تشکری افزود: بارندگی‌ و رطوبت فراوان، شرایط را برای طغیان این بیماری مهیا کرد و با وجود انجام برخی اقدامات پیشگیرانه باز هم این بیماری افزایش یافت.
وی میزان آلودگی سفیدک انگور در برخی تاکستان ‌ها را  ۱۰  تا صد درصد اعلام کرد و گفت: سفیدک انگور به ۸۰ درصد از تاکستان‌های منطقه بدرانلو در بجنورد و تا ۴۹ درصد به تاکستان‌های تمام استان خسارت وارد کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به فراگیری خسارات به باغ های انگور، این سازمان به دنبال راهکاری برای جبران خسارات تمام تاکستان هاست.
تاکداران برای مقابله با سفیدک انگور به ‌ناچار هر ۷ ‌تا ۱۰ روز یک‌بار باید سمپاشی کنند اما هزینه‌های زیاد سبب شد تا برخی از تاکداران از ادامه مبارزه شیمیایی منصرف شوند.
سالانه در ۱۸ هزار هکتار تاکستان استان خراسان شمالی ۱۸۰ هزار تن انواع انگور تولید می شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/0LZNPg

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

سفیدک داخلی یکی از خسارت بارترین آفات باغ های انگور است و اطلاع رسانی بموقع و سمپاشی در زمان مناسب، عامل اساسی در کنترل بیماری سفیدک سطحی انگور است. مدیر ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیماری سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌های رها شده به خصوص مناطق دیم این استان مشاهده شده است. محمد رضایی روز شنبه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باغداران برای مبارزه با بیماری سفیدک انگور عملیات سم پاشی را در باغات خود انجام می‌دهند. محمد رضایی در پاسخ به ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و رطوبت بالا و نیز پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش ها در روزهای آینده کشاورزان این استان مزارع ...
No Thoughts on خسارت ۸۱ میلیارد تومانی سفیدک انگور در خراسان شمالی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>